Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg er ny herinde, og læst lidt med fra sidelinjen på forskellige tråde, hvilket har været super! Fedt forum :-)

Jeg søger en skærm til et herreværelse med fokus på sport, spil og film i 65". Jeg ønsker et VA panel frem for IPS, da betragtningsvinkel ikke betyder noget. Ydermere selvfølgelig minimum 100 hz.

Budgettet var budgettet oprindeligt 6-8k, men det er nu hævet til maksimalt de 10k, og har egentlig gået og ventet på at Sony 65XE9005 kommer ned i det prisleje igen, den har været dernede som weekendtilbud hos Elgiganten for et godt stykke tid siden, men det kommer nok igen, da der stadig er +100 på lager.

Jeg har dog netop lige set, at Power har 2018 modellen på tilbud til 11.999 kr denne weekend (https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... 45/?q=65xf)
Skulle man ofre de 2000 kr ekstra, når man bevæger sig op i det priseleje eller skal man så yderligere investere 3k mere og få en 65 OLED skærm, fx Sony A1 eller lignende? Når de er på bud (som de også har været det seneste stykke tid)

Og hvad med Sony's 65XE9305, som kan fås til 10.997 kr?

På forhånd tak :) :)
/ Morten
Aviax skrev:Og hvad med Sony's 65XE9305, som kan fås til 10.997 kr?
Hvor finder du denne model? Der er vist andre i en anden tråd som ikke kan få erstattet deres, pga. tordenfluer i skærmen (måske en advarsel om køb) og får penge retur, fordi skærmen ikke er på lager.

Er du ikke sports fanatiker, og alligevel glad for et godt billede og sort, så er det klart en OLED du skal have, og 65" det er da sikkert et godt køb lige nu, hvis du ikke er brændt fast på en LED skærm.
Senest rettet af bbplayer 25 aug 2018, 13:55, rettet i alt 1 gang.
bbplayer skrev:
Aviax skrev:Og hvad med Sony's 65XE9305, som kan fås til 10.997 kr?
Hvor finder du denne model? Der er vist andre i en anden tråd som ikke kan få erstattet deres, pga. tordenfluer i skærmen (måske en advarsel om køb) og får penge retur, fordi skærmen ikke er på lager.

Er du ikke sports fanatiker, og alligevel glad for et godt billede og sort, så er det klart en OLED du skal have, og 65" det er da sikkert et godt køb lige nu, hvis du ikke er brændt fast på en LED skærm.
Arh ja okay, det kan jeg godt se. Jeg fandt skærmen hos Elgiganten: https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... 5xe9305bae

Fanatiker ved jeg ikke om jeg vil kalde mig, men der skal ses en masse fodbold osv, da dette tv blot skal være til et herreværelse. Så det er meget vigtigt, at der intet slør er eller andet. Har et 55" LG UB850V i stuen i dag, som har et par år på bagen, men der synes jeg ofte, at jeg kan spotte hvide striber vertikalt på skærmen samt problemer med hurtige bevægelser/panorering.
Torben Rasmussen skrev:Det er en virkelig god pris på XF90. Rent billedmæssigt, så er XF9005 nok et sikrere bud end XE9305, da sidstnævnte er sidebelyst og dermed har større risiko for ujævn belysning.
Ja, det kan der være noget om. Er klart mest på et bagbelyst tv frem for et kant belyst tv. Hmm O_O
Hej Michael,
Nå ja, det er da rigtigt - de giver jo 30 dage. Det burde man udnytte! :-P

Er det blevet opdateret med de nyeste android opdateringer eller? Og jeg kommer fra et LG i stuen, så forestiller mig at selve smart-delen måske er lidt efter LG?

Mvh. Morten
Basto skrev:Jeg har selv et i stuen og er vild med det .

så kan jeg kun sige køb køb køb
Og få det hjem i stuen og se om det er dig
Og selvfølgelig Nyde at du har 30 dage til at fortryde

Mvh Michael 8-) 8-)
Jeg læser i lidt forskellige anmeldelser, at folk brokker sig meget over, at tv'et er langsomt ved kanalskift mv. Er dette blevet løst med opdateringer eller?
Jeg ved ikke om de arbejder på kanal skift hastighed ? Det vil altid være smag og behag .. for mig er det vigtigt at menu apps osv glider hurtigt .. og ved at skrue på Android delen kører det rigtig godt .. men mit bedste råd er at tage ud og prøve kanal skift i butikken ..
Mvh Michael
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8