Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gicls
Hejsa,

Efter opmålinger af vægplads osv. er jeg kommet frem til at 55" bliver for stort.
Derfor er OLED jo ret udelukket, og er så faldet over dette Samsung 49" QLED
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... /100278051

Men er lidt i tvivl om hvor godt QLED er i forhold til UHD, som jo så evt. vil være alternativet til dette TV.

Har været i Bilka og kigge på det, og syntes at TV'er er ret lækkert. Kommer også fra at 46" Grundig LED tv, som er 30-60 sekunder om bare at tænde, samt at billedet er ret så skidt.
Men det er trods alt også ved at være 6-7 år gammelt.

Derudover syntes jeg fjernbetjeningen er ret så lækker. Og det har faktisk også en del at sige for mig at det ikke bare er en stor sort plastik klods :)

Nå men tilbage til det det handler om.
Er Samsung 49" QLED TV QE49Q7F og findes der et alternativ som er meget bedre i max 50"?
Brugeravatar
Af bbplayer
Gicls skrev:Men er lidt i tvivl om hvor godt QLED er i forhold til UHD, som jo så evt. vil være alternativet til dette TV.
QLED er ikke bedre i forhold til UHD, opløsningen kan du ikke vægte imod andre UHD skærme, da marked flyder med dem, og QLED er ikke en højre opløsning.
QLED skal vejes op imod en anden LED skærm, får du det mere for pengene?, er den det bedre? osv..
Af Grandahl
Samsungs 6 serie er ok, jeg ville dog selv gå op i 7 serien som minimum.. Der er billedkvaliteten steget noget synes jeg..

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3973295 ... ign-Priser

Som du selv var inde på er Q7 skridtet op og noget af det bedste Samsung kan præstere i 49”.. Den har større farvemætning, og One Remote fjernbetjening der er den bedste jeg har prøvet blandt fjernebetjeninger.

Den koster dog 6999kr som jeg ser det lige nu..

Alle disse skærme er med UHD eller 4K om man vil, det er standard i de fleste skærme.. De er alle LCD/LED med VA panel der foretrækkes af de fleste er min opfattelse..

Skridtet op herfra er OLED, men de fåes ikke i 49”
Af Gicls
Okay,
Så hvis du skulle vælge i størrelses orden 49/50" i mit prisleje ville du gå med UE49NU7105
Af Grandahl
Ja NU7 til 4500kr er en skarp pris, helt sikkert
Af Gicls
Super,
Mange tak. Det vil jeg tage ud og kigge på.
Det er trods alt 3500kr sparet i forhold til det QLED jeg linkede til, og hvis der ikke er nogen nævneværdig forskel er der ingen grund til at betale mere.
Af Grandahl
Foden er som de er på de forskellige modeller.. hvis du hænger den op er det ligegyldigt..

Jeg kan godt forstå du er glad ved One Remote, det er jeg også..

Du skal i NU7405 eller NU7505 ( den et buet, hvilket ikke er særlig anbefalelsesværdigt ) eller i deres Q serie for at få One Remote.. Jeg er ikke klar over om den evt kan tilkøbes ?

Her på siden er der en oversigt over Samsungs skærme anno 2018, den ligger der også fra 17 hvis det skulle være relevant.. Her kan du lidt om specs, også omkring Remote.

https://www.flatpanels.dk/artikel.php?s ... 1525852344
Af Grandahl
Jeg har ikke selv set NU7, kan se der ligger en test på lyd og billede.. NU er formodentlig dette års pendant til MU7 fra sidste år.. Umiddelbart tror jeg ikke billedmæssigt der er den store forskel.. Men jeg skriver tror, kan ikke se i test at den sammenlignes med noget fra sidste år model..

Men den nyere model vil altid blive opdateret længere, uden at det skal være en afgørende faktor