Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Novice
Hej alle.

Har for nyligt købt dette mediacenter i Aldi
http://www.medion.de/md8828/dk/flash.html

Vil nu anskaffe mig en fladskærm, Har tidligere haft et panasonic TH37PV60 og været godt tilfreds med det.

Men som jeg synes at kunne læse af andre tråde er plasma ikke godt når man som jeg også skal bruge skærmen til pc brug.
Hva hvis man VIRKELIG passer på de første par hundrede timer, forsvinder risikoen for burn in så eller SKAL man bare vælge et LCD ?

Har også læst en del indlæg angående Full HD.
Jeg kommer til at sidde Ca 3.5 M fra skærmen og havde forestillet mig at mit nye tv skal være 40-42".
Så ifølge apletten kan det altså IKKE betale sig for mig at investere i et Full HD tv.
Selvom jeg har mulighed for afspilning af Blu-ray og HD-DVD
ER dette korrekt forstået ?

Har i nogle gode forslag der kan opfylde mine ønsker/krav, mit budget er maks 15K

Sorry til alle som ikke er så meget i tvivl som jeg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mht. appletten så er det rigtigt forstået at selvom du benytter BluRay og andet HD materiale, så er et TV med full HD opløsning ikke pengene værd, fordi du alligevel ikke kan se disse fine detaljer på den afstand.

Vi har en artikel omkring burn-in på plasma-TV som du også finder i vores fokusartikel-sektion. Det er som sagt kun de første par hundrede timer at skærmen er så følsom og herefter bliver den mere hårdfør overfor burn-in.

Hvis du ikke decideret skal bruge skærmen som en substitut for en PC skærm og dermed ikke sidde og redigere Word, Excel og læse lange dokumenter hele dagen på den, så er der intet i vejen for at vælge plasma igen. Det er blot hvis du viser et statisk billede hele dagen på den at det bliver et problem - såsom en menulinie i Word eller startknappen i windows.
Af Novice
Ok, så har jeg da HELT styr på det med HD.

Jeg kommer nok til at bruge skærmenen del med PC, Spil men også diverse programmer så bliver nok desværre nødt til at holde mig væk fra et plasma, ØV.
Kan ellers godt li farvedybde osv på et plasma.

Nogen forslag til et godt 40-42" LCD til maks 15K

Alle mærker er velkomne.
Bor i Odense
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan man dermed antage at du vil flytte tættere på skærmen når den benyttes til PC brug? I applikationer hvor tekst mv. er vigtigt, kunne du jo godt få glæde af full HD hvis du eksempelvis satte skriftstørrelsen lidt op eller satte dig lidt tættere på.
Af Novice
Det kunne man faktisk godt forestille sig.

Tak for at du påpeger det.

Så ved du lige hva for et tv jag skal ha eller ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nah... der er jo en del at vælge imellem, men et par af de bedre kunne da være Philips 9732D, Sony X3500 eller Sharp HD1E.

En vigtig detalje er jo også at du med full HD får 1:1 pixelmapping som gør det noget nemmere at vælge en skærm der vil fungere med din PC.
Af Novice
Jamen disse skærme vil jeg da så lige prøve at kigge lidt på.

Hva er det der gør disse bedre end så mange andre, jeg mener er der noget specielt jeg skal kigge efter andet end hvordan billedet står.

MVH
Ham den besværlige :-=
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De udmærker sig på forskellige måder. Du kan se vores anmeldelse af HD1 her på siden og Philips Aurea (eller 9900 som den også hedder) er nærmest magen til 9732D mht. billedet (dog ikke ambilight) så den anmeldelse kan du også læse her på siden.

X3500 vil der snart komme en anmeldelse af her på siden.
Af Novice
Jeg siger mange mange tak for hjælpen.
Vil få læst de anmeldelser og få brugt nogle penge ;-)
Af Novice
Har nu været ude og kigge på det phillips der er blevet anbefalet.
FEDT tv, men mit budget har ændret sig lidt så maks nu hedder 12K.

Ved godt man ikke kan få det hele til den halve pris, men er der nogle gode forslag til hvad jeg nu burde kigge på istedet.
Stadig i 40-42"

Forslag er MEGET velkomne
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Philips 9632 skulle være samme model, dog uden ambilight funktionerne.