Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TConradsen
:( Hej.

Jeg er på udkig efter et nyt TV til stuen, og har kigget lidt hos POWER.

Havde egentlig udset mig et TV, men blev i tvivl da jeg kom derud.

Har efterfølgende læst på nettet og erfaret hvor begrænset min viden er om emnet!

Der findes flere paneltyper og teknologier mv. som jeg ikke har en chance for at identificere i butikken.

Jeg vil gerne have et super billede til film og almindelig TV, Netflix mv. Jeg kører alt TV gennem computer eller over Chrome Cast. Jeg regner med 55-65" i størrelse og 5-6.000 i budget. Hos POWER kan man pt. låne pengene uden omkostninger overhovedet, gennem Santander! Man betaler KUN TV'ets pris.

Jeg har i dag et ældre Panasonic 42" plasma som jeg egentlig er glad for. Grunden til jeg vil anskaffe et nyt, er at jeg vil have mit Panasonic ud i køkkenet og så opgradere i stuen.

Jeg har kigget på følgende tre:

LG 55SJ850VAEN 55" SUPER UHD TV
55SJ850VAEN / 518408
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-518408/

55" 4K Super UHD TV med HDR og Smart TV
★★★★★
★★★★★ 4.6 ud af 5 stjerner. Læs anmeldelser.
4.6
(131) Skriv en anmeldelse . Denne handling vil åbne en dialogboks.
55" 4K Ultra HD Edge LED
Smart TV webOS 3.5
HDR Understøtter HLG, HDR10 & Dolby Vision
IPS 4K Nano Cell Display
40W Harman/kardon
Ultra Slim
200Hz
Tuner: DVB C/S2/T2
Mere info
PRIS: 5555

LG 55" 4K LED SMART TV 55UK6500PLAAEN
55UK6500PLAAE / 873300
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-873300/

LG 4K Smart LED TV i slim design.
★★★★★
★★★★★ 5 ud af 5 stjerner. Læs anmeldelser.
5.0
(2) Skriv en anmeldelse . Denne handling vil åbne en dialogboks.
55", 4K, LED TV
100Hz, HDR, Edge LED, Local Dimming
Smart TV, WebOS 4.0, Magic Remote Ready
4x HDMI, 2x USB, DVB-T2/C/S2
Silver Metal design, Slim, Two Pole Stand
Mere info
PRIS: 8999 (Set i butikken til kr. 5555,-)

SONY 55" 4K SMART LED TV KD55XF7596BAEP
KD55XF7596BAE / 909459
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-909459/

Funktionsrig 4K Smart TV med fjernbetjening med stemmefunktion fra Sony
★★★★★
Ingen rating-værdi Skriv en anmeldelse . Denne handling vil åbne en dialogboks.
55" 4K HDR Android Smart-TV
400 Hz Motionflow XR - Fantastisk bevægelse!
4K X-Reality PRO
HDR10 + HLG
Chromecast & Miracast
S-Force Front Surround Sound
4 x HDMI, 3 x USB
DVB-T2/C/S2
Mere info
PRIS: 7999 (Fik det tilbudt til kr. 5555,-)

Hvad skal jeg vælge og hvorfor??

På forhånd tak for svar, jeg sætter pris på alt hjælp :)

Venlig hilsen

TV novicen. O_O
Af TConradsen
1. LG er en 2017 model. Web OS 3.5
2. LG model er en 2018 model Web OS 4.0 og opdateret lydsystem med fremadrettede lyd.
3. SONY er en 2018 model.

Så vidt jeg husker.

På forhånd tak.
Af Grandahl
De er alle 3 med IPS panel, af de 3 ville jeg vælge nr 1.. 8 og 9 Serien fra LG er noget af det bedste jeg har set med IPS panel, den ville jeg gå med.

Har Power nogle OLED skærme på tilbud? Hvis budgettet kan strække sig ville jeg vælge en af dem. De har ofte været på tilbud i denne tid til 8-9000kr, ved ikke om det bliver for meget.
Af mcwoodslug
Hvis du kan kradse 2000 mere ud af muldvarpen, så har bilka pt tilbud på et 55" Philips oled til 7999. Hentede selv et igår, og er mere end tilfreds
Af TConradsen
Grandahl skrev:De er alle 3 med IPS panel, af de 3 ville jeg vælge nr 1.. 8 og 9 Serien fra LG er noget af det bedste jeg har set med IPS panel, den ville jeg gå med.

Har Power nogle OLED skærme på tilbud? Hvis budgettet kan strække sig ville jeg vælge en af dem. De har ofte været på tilbud i denne tid til 8-9000kr, ved ikke om det bliver for meget.

Også selvom det er en 2017 model med lys fra bunden og ikke back light og derfor ikke har local dimming?
Af janbau
I 5000 6000 kr. er det kun 55 tommer du kan gå efter man får ikke 65 tommer til 5000 kr.

Vis det er de 3 modeller du er på udkik efter er det forslag Nr. 1 som er et godt Ips fladskærm du vil her få meget skærm til prisen.

Jeg ville dog vælge en med Va Panel og her findes der Sony KD-55XE8505 til 5555 kr. sågar med 3 års garanti

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 05-uhd-tv/

Samme Fladskærm men i Elgiganten få den til samme pris som i HI-Fi Klubben da Elgiganten har 30 dages prisgaranti .
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... d-55xe8505
Skal den Finansiering kan man lige nu også få rentefri i Elgiganten

Det her er et super tilbud Philips 55" OLED TV 55POS9002 er i dag sat ned til 7999 kr. en super fladskærm det Er Oled.
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... /100354607
Af Grandahl
Nu ser det ud til at det er power han handler, da det er der med den fordelagtige lånemulighed, så nytter det nok ikke så meget at linke til alle mulige andre steder..

I Power er der et alternativ til dine IPS paneler.. Kan se der er et Samsung MU7005 til godt 6000 i 55” Det er med VA panel
Af PeterD
Det er squ ikke meget billedkvalitet at hente ved at opgradere fra et Panasonic Plasma..

Plasma ser bedre ud til sport. Taler vi 4K sportsudsendelser er det en anden snak, men 4K kanaler er vist ikke helt billige.

Vis du virkelig går pop i billedkvalitet, så læg +2000 kr mere og køb OLED
Af janbau
Grandahl skrev:Nu ser det ud til at det er power han handler, da det er der med den fordelagtige lånemulighed, så nytter det nok ikke så meget at linke til alle mulige andre steder..

I Power er der et alternativ til dine IPS paneler.. Kan se der er et Samsung MU7005 til godt 6000 i 55” Det er med VA panel
Det har de også i Elgiganten som jeg skriver.
Brugeravatar
Af bbplayer
janbau skrev:Skal den Finansiering kan man lige nu også få rentefri i Elgiganten
Nærlæser du elgigantens santander tilbud, så er der en årlig ÅOP på deres lån, jeg formoder et gebyr som på deres 5000kr lån over 6 måneder er 200kr, som er omkring 34kr i snit for de måneder, så noget BS eller admin gebyr der.

Derimod er power's tilbud uden ÅOP, så en lille forskel men koster så mindre, når du ikke betaler 200kr i gebyr over 6 måneder, som hos elgiganten :)

Så ikke helt så fornemt hos elgiganten , som power's santander tilbud de har.
Af janbau
PeterD skrev:Det er squ ikke meget billedkvalitet at hente ved at opgradere fra et Panasonic Plasma..

Plasma ser bedre ud til sport. Taler vi 4K sportsudsendelser er det en anden snak, men 4K kanaler er vist ikke helt billige.

Vis du virkelig går pop i billedkvalitet, så læg +2000 kr mere og køb OLED
Det er squ ikke meget billedkvalitet at hente ved at opgradere fra et Panasonic Plasma..

Igen en kommentar som ikke har noget med det manden spørger om , han beholder sit Plasma men den er jo kun 42 Tommer nok derfor han skal have ny.
Af Globulus
Grandahl skrev:Nu ser det ud til at det er power han handler, da det er der med den fordelagtige lånemulighed, så nytter det nok ikke så meget at linke til alle mulige andre steder..
Kun fordelagtigt indtil man misligholder sit lån - eller der opstår bøvl af den ene eller den anden art.

Hvis vi så lige lader den side være, så ville jeg ikke selv lade lånemuligheder afgøre mit valg af butik og dermed til dels indirekte valg af en vare, som jeg måske skulle leve med de næste 5+ år.
Brugeravatar
Af bbplayer
Globulus skrev:Kun fordelagtigt indtil man misligholder sit lån - eller der opstår bøvl af den ene eller den anden art.

Hvis vi så lige lader den side være, så ville jeg ikke selv lade lånemuligheder afgøre mit valg af butik og dermed til dels indirekte valg af en vare, som jeg måske skulle leve med de næste 5+ år.
Nu er det jo ikke dig der skal købe, så fordi du har råd, så skal du lade være med at pådutte andre den opfattelse af 0 kroner i ÅOP over X antal måneder, ikke er billigst, din tankegang om misvedligeholdelse lyder mere som personlig erfaring og den kan du jo kun selv stå til ansvar for , og ikke tro det om alle andre, det er helt forkert.

Udover det, så er power's tilbud nok ikke længere relevant

**Lånet skal være underskrevet i varehuset senest søndag d. 18. juni 2018.

Det står i betingelserne på deres side :)