Log ind med sociale netværk
21 aug 2018, 07:02
Der er nogle få stykker der prøver at skræmme folk, men de har stadig ikke bevist at burn-in kan forekomme ved normal brug - det sker aldrig.
Lakridspibe skrev:Hvad tænker du/I om burn-in-risiko på et LG C7?Åååå nej, nu køre møllen igen igen igen...
Der er nogle få stykker der prøver at skræmme folk, men de har stadig ikke bevist at burn-in kan forekomme ved normal brug - det sker aldrig.
Mvh. Kim
21 aug 2018, 09:06
Vailant skrev:Sony TV har så en DR app pre-installeret (ved ikke med Philips). Men da den ikke er installeret gennem Google Play, så bliver den sikkert kun opdateret med opdateringer til selve TV'etSidst jeg tjekkede var der dog ikke live-kanaler med. Kun arkivet. App'en er heller ikke særlig god, da det bare er en hjemmeside.
21 aug 2018, 09:27
Don Johnson skrev:Nogenlunde samtidig med, at tvOS/iOS 12 udgives.Rasmus Larsen skrev:Tidligere til 2x B&O BeoLab 9 og pt. til 2x HomePod, som jeg tester.Hvornår kan man forvente udgivelsen af jeres HomePod test?
21 aug 2018, 17:03
Jeg streamer ikke mine live TV udsendelser, da jeg har Yousee via antennestikket, men her er der ingen problemer med den slags på hverken mit OLED eller LCD TV'ene.
Rasmus Larsen skrev:Ahh, jeg ser bare den dukker op som mulighed nede i højre hjørne hver gang jeg skifter over på en DR kanal. Jeg bruger den ikke.Vailant skrev:Sony TV har så en DR app pre-installeret (ved ikke med Philips). Men da den ikke er installeret gennem Google Play, så bliver den sikkert kun opdateret med opdateringer til selve TV'etSidst jeg tjekkede var der dog ikke live-kanaler med. Kun arkivet. App'en er heller ikke særlig god, da det bare er en hjemmeside.
Lakridspibe skrev: Hvad tænker du ift. skygger/slør ifm. hurtige bevægelser eks. ifm. fodboldkampe? Er der nogle tv, man skal undgå? Nogle du vil fremhæve som bedre? Det var nemlig en af grundene til, jeg i sin tid valgte Sony (xe90), da jeg fik at vide, at de var gode på dette punkt (jeg er som nævnt også meget tilfreds).I den tid jeg har fulgt med i dette forum, så anses Sonys LCD/LED TV som værende nogen af de bedste til den slags. OLED er knap så gode, da den smule slør, der kommer fra LCD teknologien, lige giver det sidste. OLED har ikke noget slør.
Jeg streamer ikke mine live TV udsendelser, da jeg har Yousee via antennestikket, men her er der ingen problemer med den slags på hverken mit OLED eller LCD TV'ene.
Sony KD-43XF8599 (2018), Sony KD-65A1 (2017), Sony KD-55XE9005 (2017), Sony KDL-43W809CB (2015), Sony KDL-40NX710 (2010)
21 aug 2018, 22:03
Nvidia Shield er ikke bundet af Apple og deres lukkede eco-system, samt du er ikke tvunget til at skulle ud at betale for software for at omgås deres system (KODI vs. Infuse).
Hvis du ikke påtænker at benytte diverse streaming-tjenester som ITunes, Amazon mm., så mener jeg, du er bedre tjent med en Shield, da den tilbyder funktioner en ATV ikke kan, men det samme gælder selvfølgelig også den anden vej.
Hvis du er gamer, er den ret så potent, både som selvstændig konsol, men der kan også streames direkte fra din egen PC eller GeForce Now, der fungerer lidt som Netflix, bare hvor det er PC-spil i stedet for film, du lejer.
På den måde, kan du køre alle nye spil, uden du behøver at investere i et monster af en computer.
Du kan benytte deres egne controllere eller controllere fra Xbox, Playstation eller andet...
Hvis du ikke påtænker at benytte diverse streaming-tjenester som ITunes, Amazon mm., så mener jeg, du er bedre tjent med en Shield, da den tilbyder funktioner en ATV ikke kan, men det samme gælder selvfølgelig også den anden vej.
Hvis du er gamer, er den ret så potent, både som selvstændig konsol, men der kan også streames direkte fra din egen PC eller GeForce Now, der fungerer lidt som Netflix, bare hvor det er PC-spil i stedet for film, du lejer.
På den måde, kan du køre alle nye spil, uden du behøver at investere i et monster af en computer.
Du kan benytte deres egne controllere eller controllere fra Xbox, Playstation eller andet...
21 aug 2018, 22:41
Apple boksen er møbleringsmæssigt mere sofistikeret en Shield . Og hvis man hverken gamer eller er Apple hader, så synes jeg Itunes isoleret gør valget meget nemt i Apples favør . .
22 aug 2018, 10:55
Ift. NVIDIA vs. Apple:
Som nævnt er vores behov meget simpelt: Vi streamer primært DR, Netflix og diverse (primært fodbold) over Yousee-app'en. Så jeg tror, Apple TV 4K er det bedste valg til os.
Generelt er funktionelitet som nævnt vigtigt. Det skal fungere nemt og smidigt. Derfor er live DR tv via ATV eks. dejligt. Så slipper man for at have fat i tlf. og caste. Et mindre issue på vores nuværende Sony xe90 er ventetid på forbindelse til internettet ved opstart efter en længere pause. Hvordan vil det opleves med ATV (eks. på LG C7)?
Vailant skrev: I den tid jeg har fulgt med i dette forum, så anses Sonys LCD/LED TV som værende nogen af de bedste til den slags. OLED er knap så gode, da den smule slør, der kommer fra LCD teknologien, lige giver det sidste. OLED har ikke noget slør.Måske det blot er mig, er ikke er helt skarp. Men er det måske et O for meget eller for lidt et af stederne??
Ift. NVIDIA vs. Apple:
Som nævnt er vores behov meget simpelt: Vi streamer primært DR, Netflix og diverse (primært fodbold) over Yousee-app'en. Så jeg tror, Apple TV 4K er det bedste valg til os.
Generelt er funktionelitet som nævnt vigtigt. Det skal fungere nemt og smidigt. Derfor er live DR tv via ATV eks. dejligt. Så slipper man for at have fat i tlf. og caste. Et mindre issue på vores nuværende Sony xe90 er ventetid på forbindelse til internettet ved opstart efter en længere pause. Hvordan vil det opleves med ATV (eks. på LG C7)?
22 aug 2018, 17:24
Nej, det står nu som jeg vil have det. Men jeg skrev LCD/LED fordi LCD jo er et LED belyst panel.
Sonys LCD TV går for at være nogen af de bedste - men det er du jo nok også klar over eftersom du kender xe90.
Og så skulle LCD modellerne være lige den tand bedre end OLED modellerne til bevægelse - netop pga LCD-"sløret".
Lakridspibe skrev:
Måske det blot er mig, er ikke er helt skarp. Men er det måske et O for meget eller for lidt et af stederne??
Sonys LCD TV går for at være nogen af de bedste - men det er du jo nok også klar over eftersom du kender xe90.
Og så skulle LCD modellerne være lige den tand bedre end OLED modellerne til bevægelse - netop pga LCD-"sløret".
Sony KD-43XF8599 (2018), Sony KD-65A1 (2017), Sony KD-55XE9005 (2017), Sony KDL-43W809CB (2015), Sony KDL-40NX710 (2010)
22 aug 2018, 17:30
Lakridspibe skrev:Follow-up:Risikoen er nogenlunde den samme, som at blive bidt af en ulv.
Hvad tænker du/I om burn-in-risiko på et LG C7?
Panasonic HZ1000+PANASONIC DMR-UBC86ENK+NVIDIA Shield.
22 aug 2018, 17:34
Man skal virkelig se samme kanal 24/7 for at problem nok nærmer sig et problem som eksisterer, eller måske aldrig skifte kanal, og se f.eks kanal 5 altid uden at skifte i uger. Der er jo det som er skrækscenariet.
Vi har vist endnu at have til gode, at der er en Ulv som bider en dansker?
OleA skrev:Ved godt du forsøger at være sjov men der har altså været 2-3 tilfælde her på forum hvor de virkelig har ødelagt deres OLED skærm men så kan vi jo se på de mange,mange andre som køber OLED og ikke har problemet.Lakridspibe skrev:Follow-up:Risikoen er nogenlunde den samme, som at blive bidt af en ulv.
Hvad tænker du/I om burn-in-risiko på et LG C7?
Man skal virkelig se samme kanal 24/7 for at problem nok nærmer sig et problem som eksisterer, eller måske aldrig skifte kanal, og se f.eks kanal 5 altid uden at skifte i uger. Der er jo det som er skrækscenariet.
Vi har vist endnu at have til gode, at der er en Ulv som bider en dansker?
22 aug 2018, 19:51
Ift. burn-in-risiko:
Modtaget ?
Ift. bevægelser/sport:
Tak for forklaringen. Men er der nogle OLED-tv, der er særligt dårlige, og som man bør holde sig fra af den grund? Nogle, der er særligt gode?
Generelt er det da ikke så stort et problem, at LED ligefrem er at foretrække, når man udover anden streaming også gerne vil se en bold i bevægelse på en grøn plæne??
Modtaget ?
Ift. bevægelser/sport:
Tak for forklaringen. Men er der nogle OLED-tv, der er særligt dårlige, og som man bør holde sig fra af den grund? Nogle, der er særligt gode?
Generelt er det da ikke så stort et problem, at LED ligefrem er at foretrække, når man udover anden streaming også gerne vil se en bold i bevægelse på en grøn plæne??
22 aug 2018, 21:04
Altså nu skal man heller ikke gøre det værre end det er.
Men stadig vurderes det at Sonys OLED er et hårs bredde bedre til bevægelse end f.eks. LG og Philips. LG og Philips skulle så vidt jeg har læst være blevet lidt bedre i 2018 modellerne.
Tjek de tests af de forskellige OLED'er her på Flatpanels - der er stort set tests af dem alle sammen. OLED panelet i dem er alle fra LG, så der er ingen forskel - forskellen ligger i den software/hardware uden om OLED panelet, der styrer billedet.
Uden at jeg håber at træde nogen over tæerne, så synes jeg det ser ud til at LG og Sony er de mest populære mærker hvad angår OLED, og så Philips og Panasonic.
Men stadig vurderes det at Sonys OLED er et hårs bredde bedre til bevægelse end f.eks. LG og Philips. LG og Philips skulle så vidt jeg har læst være blevet lidt bedre i 2018 modellerne.
Tjek de tests af de forskellige OLED'er her på Flatpanels - der er stort set tests af dem alle sammen. OLED panelet i dem er alle fra LG, så der er ingen forskel - forskellen ligger i den software/hardware uden om OLED panelet, der styrer billedet.
Uden at jeg håber at træde nogen over tæerne, så synes jeg det ser ud til at LG og Sony er de mest populære mærker hvad angår OLED, og så Philips og Panasonic.
23 aug 2018, 10:50
Det her med bevægelse på OLED er jo lidt et problem, som vores elendige kildesignaler har skabt. Fordi det meste filmmateriale i dag er i 24 fps, så er der ikke ret mange billeder at gøre med. Hvis du så viser dem på en skærm med ca. 0 ms responstid, så er det lidt som at glo på en stroboskop-lampe, hvilket får karakteristik af, at billedet hakker. På LCD, så er responstiden væsentlig højere og så får du en lækker motion-blur-effekt på 24 fps-materiale, som til dels kompenserer for det.
Man kan så aktivere motion-systemerne for at få lidt flere billeder ind i strømmen, men det er her vi begynder at skille fårene fra bukkene, da Sony pt. har den bedste algoritme, LG har med deres Alpha-9 rykket sig op på andenpladsen, og Panasonic ligger solid i bunden med den værste. Philips' er jeg ikke så vild med, men jeg har ikke prøvet kræfter med deres P5 processor (det er Rasmus der har testet den).
Lang historie for at forklare, at de "problemer" OLED måtte have med bevægelse egentlig er skabt af, at teknologien er så super hurtig, at den er løbet fra den håbløse billedrate man får film serveret i i dag. Vil du have sublim bevægelse, så er det Sonys XF90 som er kongen - med margin! Det bliver gynger og karruseller. Du kan ikke få det hele i én pakke.
Man kan så aktivere motion-systemerne for at få lidt flere billeder ind i strømmen, men det er her vi begynder at skille fårene fra bukkene, da Sony pt. har den bedste algoritme, LG har med deres Alpha-9 rykket sig op på andenpladsen, og Panasonic ligger solid i bunden med den værste. Philips' er jeg ikke så vild med, men jeg har ikke prøvet kræfter med deres P5 processor (det er Rasmus der har testet den).
Lang historie for at forklare, at de "problemer" OLED måtte have med bevægelse egentlig er skabt af, at teknologien er så super hurtig, at den er løbet fra den håbløse billedrate man får film serveret i i dag. Vil du have sublim bevægelse, så er det Sonys XF90 som er kongen - med margin! Det bliver gynger og karruseller. Du kan ikke få det hele i én pakke.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto