Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Torben Rasmussen skrev:Det er arealet han udtaler sig om. Det er 26% større.
Ja, arealet er 26% større (49" vs 55") - men det var ikke det der stod.

Der står at en 55" er 26% større end en 49" og det passer ikke, det er 12,5% større.

Hvis jeg taler om bananer, hvordan kan du så vide at det er æbler jeg mener?
Turbo skrev:
Torben Rasmussen skrev:Det er arealet han udtaler sig om. Det er 26% større.
Ja, arealet er 26% større (49" vs 55") - men det var ikke det der stod.

Der står at en 55" er 26% større end en 49" og det passer ikke, det er 12,5% større.

Hvis jeg taler om bananer, hvordan kan du så vide at det er æbler jeg mener?
En skærm ER jo netop et areal, så en på 55" er 26% STØRRE end en på 49". Du beregner forskellen i længden af diagonalen (én dimension), hvilket ikke giver mening, da en skærm er todimensionel. :)
Fisk123 skrev:En skærm ER jo netop et areal, så en på 55" er 26% STØRRE end en på 49". Du beregner forskellen i længden af diagonalen (én dimension), hvilket ikke giver mening, da en skærm er todimensionel. :)
Når man måler en skærm, hvordan gør man? (du har svaret på det).
49" og 55" er et sådan mål.

Så igen, hvis jeg taler om bananer, hvordan kan du så vide at det er æbler jeg mener?
Basto skrev:Et lille. Forslag turbo.. Var det ikke. En. Ide at i fortsatte flue knepperiet via privat, korrespondance..
Mvh Michael
[url]

Ja, håber at trådstarter ikke er alt for forvirret.. :)

Mon hun tænker: "Jamen..jeg skal bare finde et par råd til en skærm."
Jah det skabte lidt forvirring :D . Overvejer kraftigt den Sony 55xe8505 som Elgiganten har i weekend tilbud til 4997, ser ret fin ud til prisen.

Har også set denne Philips 49PUS8303 ser også fin ud. Har dog tidligere oplevet Philips som værende ret langsom i menu /reaktion fra Remote ved ikke om dette er ændret( dette var på en af deres første Android tv)
Nzane skrev:Jah det skabte lidt forvirring :D . Overvejer kraftigt den Sony 55xe8505 som Elgiganten har i weekend tilbud til 4997, ser ret fin ud til prisen.

Har også set denne Philips 49PUS8303 ser også fin ud. Har dog tidligere oplevet Philips som værende ret langsom i menu /reaktion fra Remote ved ikke om dette er ændret( dette var på en af deres første Android tv)
Overvej lige hvor stort 55" er på et værelse.

Du får næppe noget bedre til prisen end XE85 (Det skulle lige være Samsung's MU model den er så bedre til HDR fordi den giver et lysere billed) med når vi ser på skarphed og detaljer i billedet (for at få rigtig udbytte af 4K skal du have omkring en 65" skærm) og uden reklame så er Sonys Motionflow godt for skarpheden i billedet.

Billede

Philips vil være et sats vil jeg mene, sær da de kan være langsomme som du skriver.

Der er så andre skærme der er lysere (nits) end Sonyet, feks OLED og Samsung's topmodeller, men Sonys Triluminos skulle også give det brede farvespektrum.

Så er vi dog i en anden prisklasse.
Det er jo det sjove.. I denne uge ville jeg gå med XE85 til 5000kr, den passer fint og er et godt tilbud til dit budget.. I sidste uge ville jeg grundet tilbudene have valgt anderledes, og næste uge ville valget muligvis også være anderledes..

Ja du skal nok lige vide at hvis du er ked af at Phillips er langsom i menu, kanalskifte mm. Så er det stort set ikke bedre med Sony, de er også langsomme. Blot til info hvis det er betydende for dig
jeg tog ud til Elgiganten her da jeg fik fri fra arbejde for at se på Sony / philips, men begge skærmene var sat op i pris i forhold til i går, havde jeg ikke lige set på hjemmesiden så gik der fra uden produkt i den her omgang