Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
magtfuld skrev:Jeg går lidt op i kvalitetsfølelse, hvorfor jeg vælger LG fra pga. fjernbetjeningen. Her topper EZ950 for mig.
Jeg synes da lige at LG må på banen igen,
du behøver jo ikke ABSOLUT vælge den remote som følger tv, når du for små 300-400 kr kan købe den flottere model (mener jeg) i alu stil fra deres E serie, som også har Netflix/amazon knapper på remote.

Billede
Af magtfuld
bbplayer skrev:
magtfuld skrev:Jeg går lidt op i kvalitetsfølelse, hvorfor jeg vælger LG fra pga. fjernbetjeningen. Her topper EZ950 for mig.
Jeg synes da lige at LG må på banen igen,
du behøver jo ikke ABSOLUT vælge den remote som følger tv, når du for små 300-400 kr kan købe den flottere model (mener jeg) i alu stil fra deres E serie, som også har Netflix/amazon knapper på remote.

Billede
Korrekt. Men jeg havde ikke forestillet mig at skulle bruge ydere penge end det tv’et nu engang koster. MEN, jeg kan se at du nu faktisk har bragt det lidt i spil igen (i min hjerne)....
Dog ser det vidst stadig ud til, at LG har den dårligste lyd.
Af PeterSt
Er der nogen, der har input til, hvilket af de tre tv, der vil være flottest at hænge op på væg? :) Hvis I selv har hængt et af dem op, kan I jo evt. lige dele et billede ;)
Af bobolobo
CalvinHobbes1973 skrev:
20180817_125617530_iOS.jpg
Her er mit POS9002.

Valgte dette da jeg hovedsaligt skal se sport og har ikke fortrudt det.
Hvilket vægopslag har du hvis man må hijacke tråden kort :)
Af CalvinHobbes1973
bobolobo skrev:
CalvinHobbes1973 skrev:
20180817_125617530_iOS.jpg
Her er mit POS9002.

Valgte dette da jeg hovedsaligt skal se sport og har ikke fortrudt det.
Hvilket vægopslag har du hvis man må hijacke tråden kort :)

Dette: https://www.av-cables.dk/vaegbeslag-42- ... 37-70.html

Men villle nok vælge et andet idag. Beslaget er OK men som det er designet og med mit væg monterede møbel kan jeg ikke "låse" tv fast herpå.

OG: har købet dette adapter kabel til strømstikket da Philips eget stikker langt ud (ca 25 mm)

https://www.av-connection.dk/?PNo=FLX-P1X3-1011
Af PeterSt
Det ser da bare rigtig godt ud! :)

Hvor langt hænger tv'et fra væggen? Har du et billede fra siden? Hvis tv'et hænger tæt på væggen, synes du så stadig, at Ambilight giver en fed effekt? Vi har i forvejen et Philips og må indrømme, at jeg er blevet ret glad for Ambilight.. :)
Af CalvinHobbes1973
PeterSt skrev:Det ser da bare rigtig godt ud! :)

Hvor langt hænger tv'et fra væggen? Har du et billede fra siden? Hvis tv'et hænger tæt på væggen, synes du så stadig, at Ambilight giver en fed effekt? Vi har i forvejen et Philips og må indrømme, at jeg er blevet ret glad for Ambilight.. :)
Vedhæftede filer
Her ses strømstik
Her ses strømstik
20180817_133726104_iOS.jpg (407.51 KiB) Vist 1841 gange
Det er mit første tv med Ambilight, syntes det passer fint med afstand til væggen
Det er mit første tv med Ambilight, syntes det passer fint med afstand til væggen
20180810_121632705_iOS.jpg (353.31 KiB) Vist 1841 gange
Tv stikker alt i alt 76 mm ud fra væg
Tv stikker alt i alt 76 mm ud fra væg
20180817_133635560_iOS.jpg (387.82 KiB) Vist 1841 gange
Brugeravatar
Af Pede8000
Mit hænger lidt længere fra væggen, da jeg har genbrugt et eksisterende beslag. Giver dog en fin Ambiligt - oplevelse, hvis man er til det.
Vedhæftede filer
IMG_0006.JPG
IMG_0006.JPG (557.16 KiB) Vist 2391 gange
IMG_0005.JPG
IMG_0005.JPG (412.71 KiB) Vist 2391 gange
Brugeravatar
Af Pede8000
Torben Rasmussen skrev:Philips anbefaler også selv, at man hænger det ~10 cm fra væggen for at få mest muligt ud af Ambilight.
Lige præcis, i dagens anledning satte jeg lidt farver på Real Housewifes of Beverly Hills. Det er dog liiiidt svært at se i dagslys.

O_O
Brugeravatar
Af bbplayer
Pede8000 skrev:Mit hænger lidt længere fra væggen, da jeg har genbrugt et eksisterende beslag. Giver dog en fin Ambiligt - oplevelse, hvis man er til det.
Ser da fedt nok ud, farverne ser nok bedre ud om aften.

Ser ud som om du har valgt samme kabel bakke som mig :)
Når alle stik og antenne osv bruges, så bliver det er rod ud sådan en krabat der.
Brugeravatar
Af Pede8000
bbplayer skrev:
Pede8000 skrev:Mit hænger lidt længere fra væggen, da jeg har genbrugt et eksisterende beslag. Giver dog en fin Ambiligt - oplevelse, hvis man er til det.
Ser da fedt nok ud, farverne ser nok bedre ud om aften.

Ser ud som om du har valgt samme kabel bakke som mig :)
Når alle stik og antenne osv bruges, så bliver det er rod ud sådan en krabat der.
Ja, der er næsten ikke plads i kabelbakken, den skal nærmest hamres på plads. :D

Overvejer meget seriøst at købe en ny AVR med 4K/HDR passthrough og mere end 4 HDMI ind. Det virker nu fint nok, men der er ikke plads til flere apparater.

Prøver lige at huske at tage et billede når mørket sænker sig.