Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af chrkoge
Står og vil ha et nyt tv (65 tommer) Har kigget på et Sony XE85 til 8000 kr. Er det mon det bedste til den pris? Eller har i måske et andet forsalg :)
Af janbau
Måske det kommer vel an på hvad man er til. Har selv haft et lignende i 55 Tommer og var ganske tilfreds.

Men da du spørger til andre forslag kunne overveje disse 2 fra Samsung.

Samsung UE65NU8075TXXC pris 7999 kr.
https://www.power.dk/x/p-870368/?utm_so ... flatpanels

Samsung 65" QLED TV QE65Q7F pris 8888 kr.
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... ne_18uge33
Brugeravatar
Af chrkoge
Det gør heller ikke noget hvis der er et billigere alternativ, min maks pris ligger bare på 8000 :)

Samsung UE65NU8075TXXC ser også spændende ud
Af Supergris
Synes du ikke, 8000 kr. er billigt nok for en 65"?

Hvis penge betyder meget for dig, er der en super god pris på dette:

https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... /100310698

Jeg har ikke selv set det, men de jeg kender, der har købt det, er rigtig glade for det.

Vær opmærksom på det har IPS-panel, med de fordele og ulemper det giver, og HDR-gengivelsen er nok heller ikke helt oppe at ringe, men du ved sikkert bedst selv, hvad du stiller af krav...
Af janbau
Supergris jeg vil dog ikke sige at denne kunne være et alternativ da det er en helt anden prisklasse og som du skriver har denne et Ips panel
Af Supergris
Uanset hvad, får du ikke noget super TV i den prisklasse, og som sagt kender jeg nogle, som er mere end tilfredse med købet.
Jeg tror faktisk ikke den almindelige bruger, vil bemærke forskellen under normale forhold, som er den gruppe, der ikke gider ofre den tid, det tager at indstille eller betale for en kalibrering.

IPS er ikke så dårligt, som mange her inde gerne vil tro.
De moderne skærme har efterhånden alle et acceptabelt sortniveau, med mindre man er filmelsker og helst sidder i halvmørke for at få alle detaljer med...

Skærmen er flere steder kåret som den bedste skærm i mellemklassen, så helt dårligt er det ikke, men den bedste måde at undersøge på, om den er god nok, er jo selv at prøve den.

65" har ofte sværere ved at ramme en jævn lysfordeling, som kan være en dealbreaker, og hvis man ser meget sport, kan det også tilrådes at ofre noget mere, da bevægelser kan være en ret stor udfordring selv for dyrere skærme...

Hvis du læser brugeranmeldelser, er de generelt meget tilfredse, og det til en pris, der ligger godt over den Bilka tilbyder.
Her er der nok at læse:

https://www.amazon.co.uk/LG-65UJ670V-Ul ... G+65UJ670V
Brugeravatar
Af chrkoge
Jeg forventer på ingen måde at et tv til 8000 kr performer som et til 20.000 kr overhovedet, men vil selvfølelig gerne ha det bedste mulige til den pris :) 8000 kr er selvfølgelig ikke meget for et 65 tv men det er hvad jeg kan tillade mig i øjeblikket :)
Af janbau
Mange mennesker kan ganske rigtig ikke se hvad en god fladskærm kan vise af billede min egen familie som min lillebror han har også et Lg Ips fladskærm og jeg er faktisk træt af at skulle se en film på hans skærm med manglende sortniveau men det var faktisk mig som forslog ham at købe den i sin tid da jeg selv havde en af Lg Topmodeller med 200 Hhz panel men jeg er blevet meget klogere siden men jeg bruger også mange penge på ordentlig udstyr.

Du skriver Supergris
De moderne skærme har efterhånden alle et acceptabelt sortniveau, med mindre man er filmelsker og helst sidder i halvmørke for at få alle detaljer med...

IPS duer ikke til HDR ikke at de forslag fra Samsung eller for den sag skyld Sony XE 85 er gode til HDR men er dog langt bedre til HDR end Ips skærme, Skal man se en god film eller serie over Netflix er Fladskærme med Va paneler det der skal til i den prisklasse da Oled i 65 tommer ikke er en muglighed til 8000 kr.
Så Chrkoge jeg kan ikke råde dig til at købe et Lg Ips fladskærm når du nu er villig til at betale 8000 kr. og vil mene at mine 2 Samsung forslag er ganske gode fladskærme da det er 65 tommer du efterspørger.
Brugeravatar
Af chrkoge
janbau skrev:Så Chrkoge jeg kan ikke råde dig til at købe et Lg Ips fladskærm når du nu er villig til at betale 8000 kr. og vil mene at mine 2 Samsung forslag er ganske gode fladskærme da det er 65 tommer du efterspørger.
Tvet skal primær bruges til fodbold og film. Var lige i Bilka og fik kigget på det QLED du linkede til, så ganske flot ud og er helt sikkert også et godt bud. Tror dog jeg tager i Power i morgen og kigger på det andet Samsung du linker til. Fik nemlig også set Sony XE85 rigtig flot billede, men lyden var godt nok skuffende selvfølelig kan det løses ret nemt, men alligevel O_O
Af Supergris
Hvis man går bare lidt op i oplevelsen, når man ser film, så ville man ikke tænke på, om lyden er dårlig eller mindre dårlig ved en fladskærm, da den ville blive erstattet af noget ekstern lyd med det samme, det kom indenfor døren... :)

Hvis du er typen, der har lys tændt overalt, når du ser TV, vil du ikke bemærke at et IPS-panel ikke er i stand til at vise kulsort. Et VA-panel viser også kun sin styrke, når du sidder lige midt for, hvilket det er langt fra alle, der gør, så det kommer helt an på brugsmønstret.

Da du åbenbart gerne vil betale for et lidt bedre TV, så gør dig selv den tjeneste, at bruge lidt tid på at indstille billedet, så det bliver så godt som muligt.
Det er her, de fleste undlader at gøre noget, og så gør det ikke den store forskel, hvilket TV, man kigger på.
Senest rettet af Supergris 13 aug 2018, 19:26, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lyden er ret dårlig uanset hvilken du vælger. Sæt penge af til en soundbar. Om ikke andet så ud i fremtiden.