Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Undskyld Torben, jeg bliver bare så provokeret, når Bent gang på gang bevidst “citerer” mig fejlagtigt, for at få mig op inder røde felt. Jeg burde være være voksen nok til at ignorere ham... men det er eddermame også sørgeligt gjort gang på gang
Senest rettet af Martin Sjøstrand 12 aug 2018, 14:33, rettet i alt 1 gang.
bentpetersson skrev:Morale: det er brugere selv, der har en oled skærm, det skaber angsten ved at fortælle om problemet med Burn-in
Det må være din udlægning. Du hjælper vel godt på vej ved konstant at bringe emnet op i enten forum eller kommentarspor i nyhederne?
Jeg tænker lige lidt videre mht hvordan man kunne få lidt mere ud af denne type test. Min egen påstand er, at det ikke er den sammenhængende mængde tid de statiske elementer står på skærmen som er problemet, men derimod blot den akkumulerede tid total set. I så fald burde man måske tilføje en ekstra variabel til mit foreslåede arrangement med blot at teste %-delen af tid det statiske indhold står på skærmen.

Hvis man stadig lader TVene køre i 4 timer og have 1 time at cleane i, så kunne man ud over at variere på hvor lang tid det statiske indhold vises i alt på de 4 timer, også indsætte en cyklustid, så man kørte det statiske indhold i én køre, i to sæt afbrudt af dynamisk indhold, i tre sæt osv. Med et tilpas mættet DoE-setup (specielt type statistisk forsøg), så kunne man stadig godt få de rette kurver ud.
bentpetersson skrev:Torben. Jeg beklager at have taget et emne op som mange oled brugere har skrevet om. Det burde retteligt have være flatpanels, der først burde have skrevet om problemet.
Wauw... nu er der jo lige som dig selv der gang på gang tager det op, så her fik du lige serveret en usandhed OG en lille stikpille fra højre, ind til Flatpanels. Du er et imponerende menneske Bent.
bentpetersson skrev:Torben. Jeg beklager at have taget et emne op som mange oled brugere har skrevet om. Det burde retteligt have være flatpanels, der først burde have skrevet om problemet.
Ikke forstået? Hvad mener du vi burde have skrevet om? Jeg tror ikke, der er nogen der føler at du har fundet et ubesøgt emne og bragt det frem i lyset. Vi har ingen ambitioner om at købe TV ind og mishandle dem.
bentpetersson skrev:Ja, hvem stammer udsagnene om Burn-in fra?
De stammer for meste delens side, de brugere der ærligt og redeligt, giver gode råd når et nyt tv anbefales til en spørger. Vi fortæller, at der teoretisk set er en mulighed for IR/BI, da dette er den selvemitterende teknologis største svaghed.
Til gengæld ser man så ikke lcd ejere falde over hinanden, når de skal fortælle om et lcd tv’s svaghed overfor fluer. Men sådan er der så meget.
Jeg ved blot, at jeg til dato har fået det bedste billede, der i dag kan opdrives med et konsumer tv. Det performer bedre end mine tidligere plasma tv, og langt bedre end mine high-end lcd tv.
“Indsæt smiley der tager sig til hovedet”

Bent for den da, hvor mange oled ejere debattere frygt for burn in?
Jeg er med på at det er en debat der kører, men mig bekendt er det potentielle købere der lige skal have be eller afkræftet risiscierne og ellers består det egentlig mest at folk der simpelthen må lede efter et eller andet at klandre oled som panelteknik for - man kunne tænke dig i denne kategori.

Hvad er det flatpanels bør oplyse om? At du kan smadre et oled ved en mishandling?
Ingen oled ejere er i tvivl herom og jeg tror de fleste af os tænker om os selv, at vi har et andet forbrug og dermed ikke er i faregruppen.

Med en sådan tænkning forsvinder paranoia mm og man står egentlig bare tilbage med et tv som man er glad for.
Tråden handler om Rtings tests.

Rtings skriver i en indledning:

OLED-tv'er har stor billedkvalitet, men der er bekymringer om deres langsigtede ydeevne på grund af muligheden for permanent billedretention, der ofte kaldes indbrænding.
--
Hvor ser man min bekymring?
bentpetersson skrev:Tråden handler om Rtings tests.

Rtings skriver i en indledning:

OLED-tv'er har stor billedkvalitet, men der er bekymringer om deres langsigtede ydeevne på grund af muligheden for permanent billedretention, der ofte kaldes indbrænding.
--
Hvor ser man min bekymring?
Hvis du ingen bekymring har, hvorfor så linke til en test, hvor man helt bevidst gennemtæsker og misbruger oled paneler.
Den næste test må vel være, at sætte seks lcd tv i et lokale fyldt med tordenfluer, og se hvornår det første bliver inficeret.
Hvad vil den test fortælle os, ikke en sk.., som vi ikke allerede vidste i forvejen, at før eller siden ser vi en flue i panelet.
Helt som med de mishandlede oled paneler, før eller siden vil der være sket en skade. Men normal forbrugeren kan ikke relatere sig til testen, for den ligger så langt fra et normalt brug.