Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer an på hvordan din attitude er. Hvis du køber TV'et uden forventning om superkvalitet, så vil det nok være et fint køb, men hvis du forventer at få en TV-oplevelse på højde med et CRT TV, så vil du blive meget meget skuffet.

Jeg købte selv et Samsung 710MP til vores soveværelse og jeg vidste på forhånd at TV-gengivelsen ville være ret dårlig og at betragtningsvinklerne ville være ligeså. Hvis man blot har gjort sig dette klart på forhånd og samtidigt har vægtet sit behov for super-crisp-HD i soveværelset så bliver man ikke så skuffet. Du får hvad du betaler for.

Dette TV er endda ikke udstyret med TN, så det er da én ting mindre at irriteres over.
Af perege
TN???

Hvad er det?
Af lapsus
jeg vil gerne sige noget som er meget imod dette fora's funktion but here goes...

TV i soveværelset er en forholds dræber, det er helt forkert at gå i seng for at se tv.... sengen er til at sove og "lege" i min verden nå man er sammen med kæresten/konen...

skal man bruge det for at have 2 tv så man kan se hvert sit program kan man sætte et tv i køkkenet eller andre steder...

hvis man skal se tv for at falde i søvn som der er nogen der har hang til, ville jeg for alt i verden prøve at komme af med det, det er sgu usundt..

bare mine 50cent.....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
perege skrev:TN???

Hvad er det?
Sorry - TN er en type flydende krystaller (Twisted Nematic) der har meget dårlige vertikale betragningsvinkler. Dette kan være lidt af et problem hvis man har TVet placeret højere end øjenhøjde, men i dette tilfælde er det jo ligemeget.

Jeg vil undlade at kommentere på hvorvidt TV i soveværelset kan retfærdiggøres eller ej, ligesom jeg heller ikke vil blande mig i om du har et samtalekøkken eller ej...