Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
Jeg har det ligesom Simon dog med Netflix vs. 4k BD, lyden er forskellen endnu større. Det er faktisk ret vildt den kvalitets forskel der er i lyden.
Af wenneberg
Tusind tak for alle jeres input. Vi har besluttet det bliver et AppleTV 4K, det giver også mening for os, da vi er æblefolk :P (don't shoot!).

Skal man vælge 32 eller 64GB udgaven eller er det ligemeget? Jeg tænker selv at prisforskellen er så lille at det ville være dumt ikke at vælge 64GB.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det har været vendt flere gange (også inden for de sidste 24 timer), men med mindre du vil downloade bunker af spil og spille dem alle hele tiden, så får du ikke brugt pladsen. Man kan ikke downloade film eller andet materiale til boksen.

Både Rasmus og jeg (og alle andre jeg har fået til at købe den boks) har en 32 GB og får aldrig brugt pladsen på den.
Af wenneberg
Okay, Tak Torben, ja så kan man jo lige så godt spare de penge. Jeg troede bare det var lidt lige som med iPhone at hvis man køber den mindste model, pladsmæssigt, så står man til sidst og kan ikke en gang opdatere den pga. pladsmangel. Så god info, tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nix. Jeg fatter ikke at de har to. Det må være for at malke lidt ekstra kroner ud af dem der tænker det samme som du gjorde.
Af wenneberg
Hvad så med HDMI-kablet?

Skal det så være 2.1 for at kunne overføre Dolby Vision og aktiv HDR fra Appletv til tv’et?
Af wenneberg
Kan se nogen skriver man skal have 2.1 for at kunne videresende signalet, andre skriver det ikke er nødvendigt og så vidt jeg kan finde frem til, er portene i tv'et 2.0.

Så skal jeg måske købe et 2.0b? Hvis det virker i en 2.0 port?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der findes ikke certificerede 2.1 kabler endnu, så det er ret enkelt. Belkin påstår de har et, men det er opspind. Det er ikke certificeret.

Så køb du blot et kabel, der er garanteret til at kunne håndtere 18 Gbps.
Af Thomas Lambrecht
Hej Wenne, blot til info har power stadig nogle Sony 65" A1 til 15.999, så prisforskellen 1000 i stedet for 3.000. Gælder i morgen med.