Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
PeterD, det behøver altså ikke være stort for at det fremkommer.
Mit 40" Samsung har det også og endda værre end det billede du bruger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sidste år havde xx75 metalfjernbetjeningen med i stedet for den af plastic. Den gør en væsentlig forskel i min mening. Umiddelbart ser det dog ikke ud til at den er med til tilbudt hos Power
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-870368/
Jeg synes det er et stærkt køb til prisen.

Hvorfor skal vi have alle tråde med store Samsung skærme plastret til med dit nyfundne argument imod et køb? Alternativet er jo kun OLED eller måske bagbelyst LCD og så kan du gange prisen med 2.
Af PeterD
Det er jo derfor jeg råder folk til at finde lidt flere penge. Jeg vil bare sikre mig at folk ved lidt om det hele i stedet for at komme bagefter og pointere hvis de syntes det er et problem nu og om 2 år.

Pris/kvalitet og størrelse hænger ofte sammen OG det er derfor jeg anbefaler OLED eller bagbelyst tv, nøjagtig som FP gør.

Og ja havde det været LG og Sony havde jeg skrevet det samme.

Du kan sige at jeg maler fanden på væggen, men jeg har også skrevet om de ulemper der er ved OLED.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
At råde folk til at finde det dobbelte beløb er da ikke et reelt råd. Og jeg ser da intet i dit indlæg der er andet end “skræmmekampagne” - du finder bare nye måder at formidle det på med tiden og den vej gider jeg ærlig talt ikke ned ad mere med dig.

Hvis du har konkret information relateret til trådstarters spørgsmål, så kan du skrive dem. Der er ikke et krav til, at du skal deltage i alle Samsung-tråde. Der er var ingen der bad om fordele/ulemper ved LCD-skærme og ej heller nogen der bad om forslag til andre modeller.
Af oleahmed
Hvad tænker i, skal man gå efter Q7 serien, som Bilka har på tilbud? Eller er dette bedre til sport/fodbold materiale?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Q-serien har mere lysoverskud, så den vil kunne gøre brug af scanning backlight i en mere aggressiv indstilling end NU, hvilket kan forbedre opfattelsen af bevægelse. Jeg ville nok prioritere Q-modellen over NU-modellen.