Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ISkull
Har købt et LG B7 65” i weekenden. Jeg har ikke set 65” versionen live før, men synes den tilter meget bagover. Husker ikke mine forældres 55” som tilbagelænet. Nogen der kan bekræfte om dette er normalt?
Af Grandahl
Ja det er godt nok meget, og for meget.. det er ikke gulvet der er skæv?
Af MontørThomas
Jeg har lige været hos en kunde, hvor B7 tilter FREMAD, det virker til at der hvor kablerne skal skjules på bagside ved/på fod, at fod ikke når ned til "gulvhøjde" kunden har købt denne i El-giganten
Af ISkull
Møblet er i vater. Det tilter meget og kan også ses forfra. Man lægger straks mærke til det. Købt i Elgiganten. Vil gerne høre om andres oplevelser.
Brugeravatar
Af bbplayer
Når man ser billeder, så starter det jo helt nede ved foden, så er det ikke fod som er forkert monteret eller bare ikke skruet korrekt fast på alle skruer?

Det er i hvert fald ikke skærmen som er skæv :), så er det jo at se nærmere på fod og finde ud af problemet? Måske noget plast folie som ikke er fjernet?
Senest rettet af bbplayer 09 aug 2018, 14:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af DaneLaw
Hvordan satte du foden på?
og hvordan balancerede du skærmen imens.
Ligner at skærmen ikke har været i vatter og en mulig hældning er blevet låst eventuelt ved at man har strammet en skrue for meget før de andre.
Selvom man burde forestille sig at det burde udligne sig i takt med at man strammer, så er det ikke altid tilfældet med sarte tynde ting hvis man strammer en skrue fuldt ud efter hinanden og ej løbende på kryds & tværs.

Hvordan forholdte skærmen sig' da du skruede foden på?

jo mange sjove påfund derude, nogle ligger den på en seng, selvom det bestemt ikke er ideelt og nogle er tåber ligesom jeg og kan ikke vente til næste dags vennehjælp, og vælger istedet kl. lort om natten at sætte hele molevitten på højkant i dens topflamingstøtte-stand :o imens jeg skruede foden på og var meget obs på at der ikke var vippe-spændinger frem eller tilbage i panelet, det gik dog godt og ingen gener og ingen vinkel (B7V 55").

men ville kigge på standen og sikre mig den er sat helt lige på og netop imens panelet er lige og uden spændinger og at skruerne bliver justeret løbende på tværs..
Af ISkull
LG har en glimrende monteringsvejledning hvor man ligger skærmen på kassen og skruer foden på. Har fulgt den til punkt og prikke, og havde kæresten til at hjælpe. 65" er lidt voldsomt at håndtere alene :) Der er ikke andet for end jeg må prøve at afmontere foden og sætte den på igen. Tak for jeres svar indtil videre.
Af aalb1970
Mit B7 tilter fremad og lidt til ene side. Jeg har rettet det til ved at placere nogle små gummiskiver under foden.

Foden på B7 er ikke optimal. Den tynde og buede form er helt klart en medvirkende årsag til skævhederne. De burde have designet en fod med et større overfladeareal som C7 og C8 modellerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonics FZ800 har en ret stor og solid fod, men beslaget du skruer den i er virkelig ringe, så selv med et godt fundament, så vil man næsten med garanti få puffet til den, så den bliver skæv. Det var lidt irriterende at arbejde med under testen, hvor man flyttede på den.