Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af marengsen
Hej alle.

Min søster har sendt mig dette foto fra hendes DR kanal (TV2 samme problem), via antennekablet (Stofa TV) - det har stået på i noget tid, og det er kun hendes TV i husstanden, som gør dette.

Er det mon hendes tuner der er helt galt på den? Hun har forsøgt med andet antennekabel.

Der er tale om et Samsung ue46f6475sb

På forhånd tak.
Vedhæftede filer
Samsung TV.jpg
Samsung TV.jpg (135.75 KiB) Vist 760 gange
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan hun åbne menuerne, så de vises korrekt eller er det alt indhold? Hvis skærmen ser sådan ud altid, så er der noget som er gået i stykker.
Af marengsen
Hej.

Jeg har guidet hende igennem at connecte TV til hendes Wi-Fi og derefter køre en firmware update. Menuer er OK at navigere rundt i.

Men den rettede desværre ikke noget. Tror hun måske har opgivet det og jeg foreslog at investere i en Apple TV 4K, som hun også kan bruge på det nyere fjernsyn hvis hun ønsker det.

Tak for svar.
Af jng
Torben Rasmussen skrev:Kan hun åbne menuerne, så de vises korrekt eller er det alt indhold? Hvis skærmen ser sådan ud altid, så er der noget som er gået i stykker.
Det burde være nemt for trådstarters søster, der modtager et Stofa-antennesignal, at tjekke en eller flere af de øvrige tv-kanaler,,,
Brugeravatar
Af Huleboer
Det ligner signalforstyrrelser. Det kan godt være isoleret til enkelte kanaler.

Prøv at rode lidt rundt med antennekablerne, og test med nogle andre.

Hvis i har trådløs router stående i nærheden kan det også have en negativ effekt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis der skal fejlsøges på signalet, så skal vi nok have lidt flere informationer omkring installationen.

Første test må være, at smide kablet direkte fra første stik og over i TV (og dermed koble alle andre TV fra). Hvis dét er OK, så kan man gå videre til at teste fra det stik der er tættest på TV'et og se om der skal nok signalforstærkning på.