Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af abebjorn
Hej

Er der nogen der ved, hvilket panel der sidder i denne?
Jeg skal bruge skærmen til lidt grafisk arbejde, så det er vigtigt at farvegengivelsen er god. Prisen står til lige godt 3.000 kr., så det ligner lidt et kup!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der sidder et TN panel i. Så til prisen er der ikke meget kup over den ud over at ergonomien er noget højere end andre modellers.
Af abebjorn
Jeg talte med Dell og de sagde at der ikke var forskel på farvegengivelsen i 2007WFP og 2008WFP. Kan det passe?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mener du 2208WFP og 2007WFP? Hvis du har spurgt en af Dells sælgere, så forvent ikke et teknisk kvalificeret svar. 2208WFP har et TN panel og dermed er farvegengivelsen på ingen måde den samme som på 2007WFP's S-IPS panel. Uanset hvad de fortæller dig ved kundeservice.
Af abebjorn
OK, men er modelbetegnelsen Ultra Sharp så ikke lidt illusorisk? Eller hvad betyder Ultra Sharp? Jeg troede det meførte et godt panel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad Dell må kalde deres modeller. Jeg vil tro at det blot refererer til den måde skærmen ser ud på og den funktionalitet den har.

Du kan dog se af specifikationerne at den kun har 160 graders betragtningsvinkler i både horisontalt og vertikalt plan. Dermed er det et TN panel. 22" skærmene er også hyppigst repræsenteret med et TN panel og kun ganske få modeller har en anden type. Lenovo har vist en enkelt.
Af abebjorn
Jeg troede at Ultra Sharp henviste til billedekvaliteten! Ved du om 2007WFP er udgået eller om den blot er i restordre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, jeg ved desværre ikke hvorfor den ikke kan findes på siden mere. 2407WFP blev taget af siden fordi den var i restordre, så dette er en mulighed.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, den er et oplagt valg til billedbehandling, men vær opmærksom på at der er en skrivefejl i teksten - den er på 22". Vi ved endnu ikke om det er MVA eller PVA der er benyttet, men kombinationen af høj opløsning og VA panel er meget tillokkende.

Et langt bedre valg end Dells 22" model, men prisen er selvfølgelig også en anden.

Vi har en nyhed om den her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc ... 1190961872
Af abebjorn
Hos Proshop siger de at L220x kommer til 3.700 kr. i en 20" udgave. 22" udgaven kommer til at koste godt 1.000 kr. mere.

20": http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=138162
22": http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=142656

Jeg har dog ikke kunne finde nogen information om 20" udgaven på lenovos hjemmeside.

Jeg modtog disse spec. ang. 20" udgaven fra Proshop som de have fået fra deres leverandør. Det fremgår dog ikke hvilket panel der er tale om. Håber ikke det er et TN.

20-inch (559.0 mm) viewable image size
• Native resolution of 1920 x 1200
• High definition 1080p video content (Full HDD) suppor
• Wide viewing angles enlarge users workspace for comfortable viewing
• Supports High Definition Content Protection (HDCP)
• 92% color gamut
• ThinkVantage design
- Tilt, swivel, and height adjustable stand for optimum viewing comfort
- Pivot for portrait or landscape viewing (graphics card dependent)
- Automatic landscape to portrait mode (image rotation software included)
- Stand rear cover and clip to keep cables from view
- Direct access button for automatic image setup and brightness enables quick and easy monitor setup
- Direct access for input selection allows easy movement between applications when attached to two systems simultaneously
- Design matches ThinkPad and ThinkCentre systems
• Compliance with ENERGY STAR 4.0 requirements
• The Electronic Product Environmental Assessment Tool (EPEAT) rates in the Silver category
• Four USB ports
• Analog and digital connectors for attachment flexibility
• Dual input allows attachment to two systems simultaneously
• Windows Vista Premium certified
• Internal power with 90 watts power consumption (typical)
• Meets 100 mm VESA standard for mounting
• Detachable base for wall or arm mounting (sold separately)
• Available in business black
• Kensington Lock slot for security
• TCO'03 compliance
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den information vi har om L220x siger et VA panel, hvilket også fremgår af vores nyhed, som jeg linkede til før. De data er hentet fra Lenovo selv. Hvis betragtningsvinklerne angives til +-89 så er der tale om VA. Det er kun ved +-80 det er et TN.
Af KingGuru
DellTM UltraSharpTM 2208WFP i forhold til HP'w 2207h skærm.
køber man den hos pcBuyIt kan dell's fåes til £165.00 Ex VAT (£193.88 Inc VAT) og så med en hat forsendelse oven i selvfølgelig. .men den burde kunne holdes noget under de 2700 som HP'en koster her i DK.