Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg købte i 2015 et Samsung UE55HU7505T til 12.000 i Fona, hvor jeg fik 5 års forsikring med til 1.900 kroner.

TV'et er desværre blevet fyldt med tordenfluer. 16 styk godt fordelt over det hele. Forsikringen vil give mig 7.782 i erstatning og så henter de TV'et. Er det det værd?

Kan jeg virkelig finde et 55" TV til de penge, der er lige så godt?
JA, eller ugens tilbud på en LG OLED B7 model til 7999,- , så det må man da formode kan erstattes selvom det ikke er 12.000 du får, så rækker de til en ny og bedre skærm.

Hvis skærmen er vigtigst, så går du ikke glip af noget ved philips / LG OLED skærme.. Philips ambilight er måske en lille + , ellers tror jeg de begge er fine, hvis du ikke ser på operativ systemet.
PastaManden skrev:Jeg købte i 2015 et Samsung UE55HU7505T til 12.000 i Fona, hvor jeg fik 5 års forsikring med til 1.900 kroner.

TV'et er desværre blevet fyldt med tordenfluer. 16 styk godt fordelt over det hele. Forsikringen vil give mig 7.782 i erstatning og så henter de TV'et. Er det det værd?

Kan jeg virkelig finde et 55" TV til de penge, der er lige så godt?
Husk, at du også skal have tilbagebetalt en del af forsikringsbeløbet, hvis det da ikke er inkluderet i de 7.782 kr...
PastaManden skrev:Tak. Det tager jeg lige et kig på. Har du personlig erfaring med mit Samsung TV? Har nemlig været yderst tilfreds med det.

Det eneste der betyder noget for mig er selve skærmen. Med ChromeCast har jeg alt det smart funktionalitet jeg har behov for.
Jeg har et Samsung serie 6 fra 2012 i soveværelset der er kant belyst (edge led) ligesom dit - sådan et køber jeg aldrig mere. Hvis det skulle være et LCD, så skal det være bagbelyst med zone styring. Men OLED koster ca. det samme som sådan et LCD, så jeg ville kun vælge OLED pt.

Philips'en er et OLED, har Android system og indbygget CC, så det passer perfekt til dig vil jeg sige.
Hvis du får 7.752kr af forsikringen, så er du da godt hjulpet. Et Oled B7 eller Phillips 9002 koster i denne uge 7999kr, så er det da kun 150kr oveni..
Vi har herhjemme et HU7505, familien herhjemme er egentlig gladest for den, de er trygge ved interfacet, menu og smart tv.. Også det at det fungerer hurtigt. Vi har også et LG OLED som er den jeg er gladest ved, særligt grundet billedkvaliteten..

Du vil helt sikkert gå et niveau op ved OLED på alle parametre, hvis i er gladest ved Samsung er det tv som Torben snakker om Q7 også et rigtig godt tv, det er bedre end HU7505..

Hvis du vælger OLED ville jeg gå med B7, da den har Dolby Vision som er meget brugt når der skal ses HDR, det har 9002 ikke.
Grandahl skrev:Hvis du vælger OLED ville jeg gå med B7, da den har Dolby Vision som er meget brugt når der skal ses HDR, det har 9002 ikke.
Så skal det da være C7 pga. billede motoren og ikke B7 imo.
Har man ikke DV, så får man det i HDR10 (streaming fra Netflix) - langt de fleste 4k BD er med HDR10 og kun få med DV.

Jeg tror ikke på DV bliver til noget. Flere producenter vil jo ikke bruge DV chippen.
Det er jo bl.a. også derfor der bliver ved med at komme nye HDR formater og som er gratis i modsætning til DV.
Vi kan alle tro og mene. Jeg tror nu pendulet svinger mod Dolby Vision.

Hvilken billede motoren er det du mener C7 har og ikke B7? Den er jeg ikke med på.. Men nu er det jo B7 der er på tilbud, ikke C7 de steder jeg har set?
Nu bliver jeg i tvivl når du skriver sådan om det først er på 2018 serien der er forskel på B og de andre (C og hvad de ellers hedder).
Jeg mente det var fra 2017 serien at B modellen havde en lidt dårligere billede motor end de andre (C osv.).

EDIT: Har lige kikket på LG C8 test af Rasmus:
"C8 afløser sidste års C7 og bliver LGs mest prisvenlige 2018 OLED-model med den nyudviklede ’Alpha 9’ videoprocessor."
Så det er nok først fra 2018 serien at man skal vælge C modellen frem for B modellen.