Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har en pludselig opstået farvefejl på mit Samsung-tv. Det er som om nogle af farvene er forskudt i forhold til hinanden, som det kan ses på billederne Da fejlen også er i menu og opstartslogo, må det være selve tv'et. Har I nogen idé ud fra billederne om hvad der skal repareres/udskiftes, og om man kan gøre det selv?
Jeg har også inkluderet et billede af elektronikken bag bagbeklædningen. Mit utrænede øje kan ikke umiddelbart identificere nogle løse forbindelser eller beskadigede komponenter, men jeg aner heller ikke hvor jeg skal kigge.
Vedhæftede filer
TV-indmad
TV-indmad
IMG_0399.jpg (397.69 KiB) Vist 1953 gange
TV-billede
TV-billede
IMG_0402.jpg (560.89 KiB) Vist 1953 gange
Opstartslogo
Opstartslogo
IMG_0400.jpg (392.82 KiB) Vist 1953 gange
Hvis det var en løs forbindelse, så ville jeg nok gætte på fladkablet ned til selve panelet. Den kan have en løs forbindelse i begge ender (du kan kun se den ene). Jeg vil ikke anbefale dig, at rode med tingene imens der er strøm på TV'et, men hvis den var gal med forbindelsen, kunne man nok se det hvis man trykkede på stikket.
Torben Rasmussen skrev:Hvis det var en løs forbindelse, så ville jeg nok gætte på fladkablet ned til selve panelet. Den kan have en løs forbindelse i begge ender (du kan kun se den ene). Jeg vil ikke anbefale dig, at rode med tingene imens der er strøm på TV'et, men hvis den var gal med forbindelsen, kunne man nok se det hvis man trykkede på stikket.
Det lader ikke umiddelbart til at være det. Fladkablet sidder tilsyneladende pænt, og de giver ikke udslag på skærmen hvis jeg rokker lidt ved det når tv'et er tændt.