Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jonas.petersen
Hej allesammen.

Jeg er på udkig efter et nyt tv i størrelsen 65".

Umiddelbart har jeg kigget på følgende 3 modeller:

Samsung Q6F - 2017 model
Samsung MU7005
Sony XE85

Jeg har kigget på købsanbefalingerne herinde, men der mangler jeg en omkring Q6 modellen, og det har været svært at finde nogen særligt dybdegående anmeldelser af det.

Umiddelbart hælder jeg mest til Samsung, specielt pga. styresystemet. Men det er klart at billedet selvfølgelig er altafgørende. Hvilket også er hvorfor at jeg tænker at Q6 må være Mu7005 overlegen da den har quantum dot?

Er der nogen af jer der har nogen erfaringer eller viden omkring hvilket af de tre tv der umiddelbart har det bedste billede?

Jeg og også meget åben overfor andre købsforslag hvis jeg har overset interessante modeller. Mit budget er omkring de 10.000.
Af Grandahl
Q modellerne er skridtet op ift de to andre.. Q6F er en 2018 model, Q7F fra 2017 er på tilbud nu her til 8888kr ligesom Q6 i øvrigt.. Jeg ville gå med en af dem.

Umiddelbart havde jeg nok taget Q7, mit bud er at den “nok” er bedre til HDR, har flere nits, der giver mere lys.. Fjernbetjeningen er den bedste på markedet synes jeg.

Måske der er andre der kan supplere med forskelle, eller rette mig her
Af palleti
Når du trods alt har så højt et budget som ca 10k, var det måske en idé at overveje en måned på havregrød, og gå efter et 65" OLED, som for tiden fås til 14.999 - LG eller Philips ?? :)
Af PeterD
palleti skrev:Når du trods alt har så højt et budget som ca 10k, var det måske en idé at overveje en måned på havregrød, og gå efter et 65" OLED, som for tiden fås til 14.999 - LG eller Philips ?? :)
Ja, når vi alligevel er oppe i 65" vil det være underligt ikke at overveje OLED, når det bare er så meget bedre end LCD.

Ved godt at +5-6000 kr er meget, men det er pengene værd hvis du vil have din skærm i et stykke tid.

Når du har set 10-20 minutter på en 65" OLED kontra LCD ved du hvorfor.
Ved godt at det hedder quantum dot og meget andet på nogle LCD skærme, men OLED er bare en anden basse.
Af janbau
Jeg ville nok også tage Q7F fra 2017 til 8888 kr. da Sony XE 90 ikke lige pt kan fås til 9999 kr. som lige er en tand bedre da den jo som bekendt er bagbelyst. Her tænker jeg på HDR ydelsen som er bedre men er man til Samsung får skærmen gode anmeldelser fra folk herinde da den jo netop nu er kommet til salg til kun 8888 kr. en pris som ikke er set før. Nu er der fokus på den skærm pt. den gode pris :) i Lang tid var det jo Sony XE 90 da de kunne fås til små 6000 kr. 55 tommer og 9999 kr. for 65 tommer så 8888 kr. for Q7F er en rigtig god pris.