Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af musta
Hej!

Jeg skal til at købe et nyt tv, og har de sidste par uger læst en masse på denne side samt holdt øje med tilbud hos forskellige forhandlere.
Jeg kunne godt tænke mig at finde et tv til omkring 10.000 (maks 12000) der skal bruges i stuen til film/serier samt gaming (primært Switch men måske også med min stationær). Vi ser meget sjældent sport herhjemme. Der er cirka 3.5m til hvor tv'et skal hænge og vil gerne have et på 65". Med mit budget kan jeg godt se at det bliver et led.
De to tv jeg overvejer er:

Sony KD65XE9305BAE - 10.997,- (top kandidat)
Samsung QE65Q6FAMT - 8.888,-

Kan se fra andre tråde at XE9005 tit bliver fremhævet i dette prisleje men det er pt. dyrere end XE9305 som virker til at være et bedre tv?
Har I andre anbefalinger/kender I til kommende tilbud?
Jeg vil gerne købe et denne weekend men kan i princip godt vente et par uger.
Af Beckham
Rent teknisk er XE9305 overlegen i forhold til Samsung modellen. Det er godt nok kantbelyst, men der er lokal styring af lyset og i flere zoner end på XE9005. Har selv XE9305 i 65"....by far det bedste tv jeg har ejet. Gør det virkelig godt hele vejen rundt.
Af PeterD
KongeJonas skrev:Tjek Bilka imorgen.
QE65Q7F til 8888,- ifølge deres nye avis.
Fantastisk pris. Samsung har nok måtte sande at prisen skal ned for at få solgt den glimrende skærm. At prissætte den omkring OLED niveau for et LCD tv, var alligevel for meget..
Af mhca
Xe93 er et bedre og flottere TV end Xe90, omend det ikke har FALD backlight.

Men jeg ville nok lige holde øje med weekendtilbud i morgen eftermiddag, hvor næste uges tilbudsaviser for Power og Elgiganten også bliver tilgængelige. Det er ikke usandsynligt, at Xe90 kunne komme på tilbud til til 9999 kr.
Men selv til den pris vil du måske opleve xe93 som et bedre tilbud...