Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg har et ældre Beovision 8-32 hvor jeg ikke ved hvordan jeg får det gjort ordentligt rent. Det er beklædt med noget blødt "gummi" som bliver lidt klistret i det.

Ved i hvad jeg kan gøre?

Mvh Frank
hmm, er det ikke den type gummi som er fundet på flere ældre remotes også?

Jeg mener min harmonyone havde samme problem, jeg brugte vist en fugtig mikrofiber klud, som neutraliserede det gummi så det ikke blev klistret. Er dog ikke 100% men jeg fandt en løsning, skal nok skrive tilbage, hvis jeg lige husker det, er ret sikker på det er samme dumme gummi, som klister når vådt.
Det er en meget omstændelig affære at fjerne det gummi. Og det kan netop ikke reddes. Jeg fjernede det fra et keyboard for et halvt år siden og det tog det meste af en time at fjerne det helt fra bare 40x7 cm plastic. Det er noget djævelskab.
Jeg havde engang et par "pæne" sko (som ikke blev benyttet særligt meget) stående øverst på en skohylde inde i et skab.
En dag da fruen skulle bruge et par af hendes sko, opdagede hun at hendes sko var fyldt med noget klistret stads.
Det vidste sig at det var mine pæne sko's såler der simpelthen var gået helt i opløsning, og begyndt at løbe (og det var ikke engang løbesko :-D)
Af mhca
Vi har samme oplevelse med gummiet på en salt/peberkværn og på en kuffertvægt.
Jeg har heller ikke fundet nogen løsning....

Den slags gummi burde forbydes