Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

- Mit budget er på maks 6.800 kr. og helst under 6.000 kr.
- Fjernsynet vil primært blive brugt til at se fodbold, så det er vigtigt, at det kan klare bevægelse.
- Der er ca. 4-5 meter fra sofa til fjernsynet

Jeg er nervøs for, at 55" er for småt, når afstanden er så stor. Men jeg har ladet mig fortælle, at jeg ikke vil kunne finde et ordentligt 65" til mine behov indenfor mit budget, hvorfor det er bedre at finde et mellemklasse 55" tv.
Jeg har fået anbefalet KD-55XE8505 UHD-TV, som skulle være rigtig godt til sport.
Men jeg vil aller helst have et 65", hvis jeg kan finde et ordentligt et indenfor mit budget. Nogle bud eller kommentarer?
PeterD skrev:Samsung, Philips og LG har nogle 65" skærme til under 6800 kr, feks. MU serien og PUS6100 serien.

Værd dog opmærksom på at clouding er mere end udbredt når LCD formatet bliver stort, så det store spørgsmål er om det er det hele værd..?
Hvis du var mig, ville du så gå med et af de nævnte 65" eller Sony XE85-modellen?
Jeg ville gå med det tilbud Henrik har fundet, hvis budgettet er for højt må du ned i en 55” tommer..

Med 4,5 meter ville det være godt med et 65” som du selv er inde på.
Grandahl skrev:Jeg ville gå med det tilbud Henrik har fundet, hvis budgettet er for højt må du ned i en 55” tommer..

Med 4,5 meter ville det være godt med et 65” som du selv er inde på.
7700 er desværre over budgettet.
Hvad med flg. 65": https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... v-65uk6100
Er den af så dårlig kvalitet, at I stadig ville anbefale Sony 55" ?
Hvorfor ikke købe den og prøv den i 30 dage? Der er nok ikke mange herinde som kan vurdere den hjemme i din stue, udover de kan slå specs op og mene et eller andet som altid kan slås af noget andet, når du taler skærme som ikke er udbredt nok til at få anmeldelser eller i den høje klasse.

Generelt med LG, har 6000 serien(Din link er på xx6100) dårligere end 7000 og så har du 8000 serien som er i toppen.
Så meget generelt, kan du jo vurdere kvalitet for LG ud fra serie. Det gør LG :)