Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
Mckrogh skrev:Snakket med yousee hertil morgen. De siger at boksen skal sidde i hdmi 1 stikket.

Efter jeg har sat det i hdmi 1 stikket kan jeg nu aktivere hdmi ultra hd deep color.

Må man ikke bruge hdmi arc til stremingbokse som yousees og Apple tv?
Der bør ikke være noget til hinder for at bruge ARC stikket. Dog kan der godt opstå problemer, hvis man har HDMI-CEC aktiveret, hvorfor det er sikrest at tilslutte sine enheder i en af de andre porte.
Af Mckrogh
aalb1970 skrev:
Mckrogh skrev:Snakket med yousee hertil morgen. De siger at boksen skal sidde i hdmi 1 stikket.

Efter jeg har sat det i hdmi 1 stikket kan jeg nu aktivere hdmi ultra hd deep color.

Må man ikke bruge hdmi arc til stremingbokse som yousees og Apple tv?
Der bør ikke være noget til hinder for at bruge ARC stikket. Dog kan der godt opstå problemer, hvis man har HDMI-CEC aktiveret, hvorfor det er sikrest at tilslutte sine enheder i en af de andre porte.
Det har jeg aktiveret. Hvad kan det give af problemer?
Af Mckrogh
Deaktiveret CEC.

Sat Yousee boksen i HDMI 2 (arc)

Så vil den ikke vise noget signal.

Yousee boksen fungere åbenbart ikke med HDMI 2 (ARC)?

Mit apple tv connecter og viser fint signal i HDMI 2 (ARC).

Så det er hverken hdmi kablet eller hdmi porten.

Må være Yousee boksen som gør et eller andet med signalet så snart den ryger i HDMI 2 (ARC)...
Af aalb1970
Mckrogh skrev:Kan det virkelig passe at det sandt når yousee siger deres boks ikke understøtter hdmi arc på LG B7?
Det er jo ikke det, du har spurgt Yousee om!

Du har spurgt dem om, hvorfor boksen ikke virker, når den er tilsluttet HDMI2, som er den der har ARC.

Hvis du oplever problemer med boksen, når den er tilsluttet HDMI2, og Yousee fortæller dig, at boksen ikke virker i den port, så ville jeg i dit sted bare tilslutte boksen til HDMI1 og komme videre :-)

Forklaringen må være et eller andet handshake issue i forbindelse med HDMI-CEC. Men uanset hvad, er det ret ligegyldigt, når problemet kan afhjælpes ved anvende en anden HDMI port.

Beklager den lidt hårde tone, men det er på tide at få lukket denne tråd ned.
Brugeravatar
Af Pede8000
Det her med CEC, ARC osv har nogen gange helt sit eget liv, specielt hvis man har en Receiver inde over.
Når jeg tænder min Stofaboks tænder tv og receiver også, men man må så leve med at Appletv også tænder?? Sådan var det ikke i sidste uge. Når jeg har brugt min X700 UHD afspiller, virker CEC ikke første gang derefter.

Ha ha, men ellers en lækker ting i hverdagen! Det er småting!