Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moz
Hej med jer:)
Jeg står i den situation at jeg skal anskaffe mig et tv.
Jeg har prøvet at sætte mig lidt ind i det, men jo mere jeg sætter mig ind i det jo flere spørgsmål har.
Kunne godt tænke mig noget vejleding til hvilket tv der er det bedste køb i min pris klasse som er maks 6000kr.
Min side plads er 3-4meter væk fra hvor tv'et skal hænge.
Og bruger det mest til stream såsom netflix og ýoytube.
Af Grandahl
Nu er PeterD notorisk Sony tilhænger og kikker derfor aldrig andre veje.

Denne er har fået en anelse bedre score i test her på siden end den Sony Peter foreslår, de er dog tæt på hinanden billedmæssigt. MU7005 er dog noget hurtigere i kanalskift, menu og smart tv. Tizen smart tv kører smooth, det er den foretrukne herhjemme i familien. Den er i det hele taget en bedre oplevelse at sidde med.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3834035 ... ign-Priser
Af PeterD
Rolig nu..

Jeg elsker LG OLED, men det er ikke i denne boldgade.

Du er velkommen til at kigge på andre mærker, men kendere ved at det er godt at kigge på Sony fordi Android TV fungere fint efter WebOS, hvis du kører Android og som opdateres.

https://www.techradar.com/news/televisi ... -1120795/4

Dette skriver Rasmus'

"XE85 er på ny et prisværdigt mellemklasse-tv, hvad angår SDR (SD, HD, 4K). Sonys billedmotor er en af de bedste på markedet, herunder til håndtering af bevægelse. I SDR-indhold formår tv’et at levere billeder med pæn kontrast, relativt præcise farver og generelt få ulemper. "

Jeg kan godt lide Sony, men får hak herinde. Det kan jeg ikke gøre for.
Af Decipher
Jeg ville nu give Peter ret og tage 8505.

Samsungs billedbehandling er stadig ikke så god som Sonys i mine øjne, og bevægelse får let et kunstigt udseende.

Og Android er blevet ganske udmærket.
Af PeterD
CSP skrev:Du kunne også tage et kig på en TCL skærm, f.eks. den her:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... v-u55c7006

De får rigtig fine anmeldelser rundt omkring, desværre er der ikke rigtig nogen danske anmeldere der har fået øje på dem endnu, selvom det er en af verdens største tv producenter.

De er kendt for at levere virkelig meget billede for pengene.
Spændende!

Meget interessant. Forhåbentlig kommer der en gennemgribende test af skærmen her på siden for med sådanne priser må konkurrenterne være betænklige..

Kommer TCL til test? Og hvordan er kvaliteten..?
Af Moz
Hej igen, jeg har lige et side spørgsmål. Har målt afstanden fra mit hoved til hvor tv'et skal være, og har målt det til at være 4,3 meter har overvurderet mit øjemål . Og har læst mig til at 55'' ville være for småt til den afstand, er det noget man skal tage med en grant salt, eller ville i også mene at jeg ville skal have fat i flere tommer? Og hvad ville være optimalt? fordi det virker helt absurd i min optik at 55 er for småt, men det er når jeg har set det i butikken og kan muligvis have svært ved at forstille mig det ..