Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
Vil lige høre til hvilke tv i har tilbage i år, i skal have lavet anmeldelser på?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det ligger ikke fast. Samsung Q8DN testes lige nu og så får vi en LG-model ind (E8 regner vi med). Og så kommer der en hasteanmeldelse inden IFA, men den kan vi ikke afsløre navnet på lige nu.

Efter IFA tager vi nok modeller ind, som virker interessante, men som allerede har haft lidt tid på markedet.
Af Grandahl
Ok tak for info
Af CSP
Hvornår kommer anmeldelsen af Apple Homepod's? Den har ladet vente på sig i et stykke tid nu, overvejer kraftigt at købe dem og sætte dem op med Apple tv 4K, men ville være rart at få jeres vurdering inden... :)
Af PeterD
Rasmus Larsen skrev:Jeg tror muligvis også vi får Philips OLED803 ind, men det er heller ikke 100% bekræftet endnu.

Har gået med overvejelser om TCL P6-serien for at kigge nærmere på en ny spiller på markedet.
Det lyder rigtig,rigtig spændende, så jeg håber virkelig det bliver til noget.

TCL burde kunne spille med i det segment hvor Samsung og Sonys "billigere" skæme ligger og det kunne være spændende med nye spillere på markedet til,måske, en god pris..! :)

Deres P-serie, P607, fra sidste år var ÅRETS TVKØB til prisen ifg. udenlandske testsider med glimrende HDR og Dolby Vision.

Kun sortniveau kunne være bedre..

Til 600$ omkring 4000 kr for et 55", så kunne konkurrenterne (næsten) kun se grædende til...

Gad vide om det er blevet endnu bedre i år?
Af CSP
Torben Rasmussen skrev:Vi ville godt have AirPlay 2 med i testen.
Nu er de i hvert fald bestilt, må se hvordan de performer, sammenlignet med B&O S8 som da meget gerne skulle performe bedre end de her små homepods. Håber med tiden at kunne bruge homepods som baghøjtalere i en surround opsætning, ellers nøjes jeg bare med at bruge dem i en multrum opsætning i stedet.
Af wiesel
Jeg kan huske at I engang også testede PC skærme (nok en del år siden efterhånden). Hvad er grunden til at I ikke længere gør det? Det kunne være interessant at få testet PC skærme med 4K/5K/8K opløsning, ultrawide skærme, gaming skærme samt skærme med usb-c/thunderbolt 3.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mht. HomePod så ventede vi til at starte med på Airplay 2. Apple kalder stadig HomePod + Apple TV integrationen for beta og i tvOS/iOS 12 betaerne sker der stadig nogle ændringer, så vi skal lige se, hvor det lander. I testen skal vi nok komme nærmere ind på, hvad Apple har ændret i forløbet.

Mht. PC-skærme så tog vi for 2-3 år siden den beslutning at vi ville fokusere testarbejdet på tv-produkter. Markedet for PC'er og PC-skærme har i mange år været nedadgående. Som konsekvens har vi heller ikke PC-skærme på anbefalingslisten længere. Det var da også lidt trist, da Flatpanels jo blev etableret som en testside til PC-skærme, men interessen for skærme består, blot i en tv-kontekst :)