Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mckrogh
Hejsa alle,

Er “HDMI ULTRA HD Deep Color“ ikke muligt at aktivere på fjernsynet når man bruger Yousees 4k boks?
Af Mckrogh
Prøvede at tage hdmi kablet fra Apple tvet og sætte til boksen. Nu virker det på yousee boksen.

Sætter kablet fra yousee boksen i appletv også virkede appletv pludselig ikke.

Efter genstart af Apple tv’et virker og disable af HDMI ULTRA HD DEEP COLOR, også Enable det igen virker appletvet nu igen.

Hva foregår der? Mon alt er som det skal være eller kan der være en defekt på hdmi indgangen på tvet ?

Ser spøgelser overalt efter tordenfluerne i mit sony.
Af OleA
Skriver dit tv Dolby Vision i hjørnet når du starter?
Af Mckrogh
Mckrogh skrev:Prøvede at tage hdmi kablet fra Apple tvet og sætte til boksen. Nu virker det på yousee boksen.

Sætter kablet fra yousee boksen i appletv også virkede appletv pludselig ikke.

Efter genstart af Apple tv’et virker og disable af HDMI ULTRA HD DEEP COLOR, også Enable det igen virker appletvet nu igen.

Hva foregår der? Mon alt er som det skal være eller kan der være en defekt på hdmi indgangen på tvet ?

Ser spøgelser overalt efter tordenfluerne i mit sony.
Lokaliseret at problemet er hdmi arc port 2 som ikke ville spille sammen med yousees boks.

Skal man helst ikke bruge hdmi arc til tv bokse?
Af lennon
Mckrogh skrev:Netflix
Den glemte jeg sgu lige . Har kun Netflix i vintermånederne , og så via Apple boksen . . .
Af Mckrogh
Snakket med yousee hertil morgen. De siger at boksen skal sidde i hdmi 1 stikket.

Efter jeg har sat det i hdmi 1 stikket kan jeg nu aktivere hdmi ultra hd deep color.

Må man ikke bruge hdmi arc til stremingbokse som yousees og Apple tv?