Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
Hej alle.
Jeg skal lige høre om det kun er mig.
Jeg streamer DR programmer via DR appen. Og jeg bruger Yousee appen til andet tv.

Jeg får en sort skygge bag logoer. Jeg har skrevet til LG med et billede og afventer hvad de siger.

Lidt info:
1: LG OLED C7 65" kaliberert ved Tv-kalibering (køre Ekspert mørk) mener jeg det hedder.
2: Køre via Chromecast 2.

Jeg prøvede at teste med den indbyggede browser og ind på DR hjemmeside og var i tvivl om det faktisk var væk men det var svært at se.

Det kommer meget på blå baggrunde.
I kan se det her:
https://pic2url.dk/IMG20180725192723jpg

Tak.
/Daniel
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg kan muligvis se det på det vedhæftede billede, men er det ikke inhomogenitet på OLED-panelet fremfor noget der relaterer sig til logoet? Det sidder så nok tilfældigvis samme sted.

Prøv at sæt en ensfarvet baggrund i forskellige gråtoner på for at se om det ikke afslører noget.
Af DanielPT
Hej Rasmus. Jeg synes ikke altid det er der. Hvis det vises en lyserød/rød bagrund er det der ikke. Jeg oplever det ikke på film eller andet.
Brugeravatar
Af bbplayer
Du ser for meget Discovery :) Hvad du ser, er logo't på Discovery, prøv at søg på google, så får du samme billede, dog med flest med sorte nuancer men også dem med et gråt gennemsigtig D

Så don't worry, its intended.
Af DanielPT
Hej bbplayer. Jeg ser aldrig Discovery :D Men det er også på Ramasjang logoet.
Brugeravatar
Af bbplayer
Så forstår jeg ikke du lægger et op af Discovery :)
Så må du tage et nyt billede, for Discovery logo ser sådan ud, det er ikke en fejl.

Prøv billeder med DR og ramasjang som du nævner, så kan man måske se hvad du ser.
Af DanielPT
Hej bbplayer. Det nemlig lidt svært lige at fange da det synes mere på en blå baggrund. Men jeg må prøve når unger skal se tv :D Men på discovery synes jeg bare det burde være der hele tiden så.
Brugeravatar
Af Vailant
Kan godt se det, tror jeg - det er den svage skygge til højre for logo, right?
Kan det være billed komprimeringen, der laver det? Streaming er jo generelt meget hårdt komprimeret.
Nogle tv kanaler er desuden hårdere komprimeret end andre.