Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
Torben Rasmussen skrev:Måske blander du tingene lidt sammen. Artefakter er noget TVet introducerer.
Som parabol ejer, så kan jeg klart se artefakter eller støj pixel som giver mærkelig slør eller billede går helt i stå, hvis signalet er dårligt. Så selvom tv kan lave det selv, så kan et dårligt signal også give sjove slør / pixels som samler sig, og måske er det effekten af trumotion aktiveret at det ser helt galt ud, det ved jeg ikke.
Af Basto
Der er kun en vej... Køb køb køb
Og nyd dine 30 dages returret hvis det ikke lever op til dine ønsker

Mvh Michael
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
bbplayer skrev:
Torben Rasmussen skrev:Måske blander du tingene lidt sammen. Artefakter er noget TVet introducerer.
Som parabol ejer, så kan jeg klart se artefakter eller støj pixel som giver mærkelig slør eller billede går helt i stå, hvis signalet er dårligt. Så selvom tv kan lave det selv, så kan et dårligt signal også give sjove slør / pixels som samler sig, og måske er det effekten af trumotion aktiveret at det ser helt galt ud, det ved jeg ikke.
TVet viser det signal den får. Hvis signalet er i stykker, så viser den et signal der er i stykker. Det er stadig ikke noget det selv tilføjer.

Hvis jeg skaber en korrupt JPEG-fil og viser den på min monitor, så er det heller ikke skærmens eller billedfremviserens skyld at billedet ser skidt ud.
Brugeravatar
Af bbplayer
Torben Rasmussen skrev:
bbplayer skrev:
TVet viser det signal den får. Hvis signalet er i stykker, så viser den et signal der er i stykker. Det er stadig ikke noget det selv tilføjer.

Hvis jeg skaber en korrupt JPEG-fil og viser den på min monitor, så er det heller ikke skærmens eller billedfremviserens skyld at billedet ser skidt ud.
Det er jo , som du siger tv't som gør det værre end er, fordi den ser disse støjpixel og prøver at rette op på det, måske med motion. Det er det som jeg siger at man kan levere et dårligere signal, og tv't er så ikke altid kilden til artefakter også selvom det er små udfald, så forsøger tv at rette det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
bbplayer skrev:Det er jo , som du siger tv't som gør det værre end er, fordi den ser disse støjpixel og prøver at rette op på det, måske med motion. Det er det som jeg siger at man kan levere et dårligere signal, og tv't er så ikke altid kilden til artefakter også selvom det er små udfald, så forsøger tv at rette det.
Det forstår jeg ikke. Hvis dit signal er for svagt, så vil der mangle informationer, som ikke kan genskabes og det får du vist som plamager af fejl. Det har ikke noget med "motionsystemer" eller andet behandling at gøre - hvis signalet er gået i stykker, så giver det ikke mening at snakke om hvorvidt TV'et behandler det "korrekt" mere.
Brugeravatar
Af Pede8000
Tillykke. Glæder mig til at høre om dine indtryk!
Tror du bliver glad for det!
Af Mckrogh
Hold nu op hvor er det lækkert det LG B7.

Godt nok et klasse TV.

Tusind tak for hjælp og rådgivning allesammen.