Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af troley
Jeg har et spørgsmål, hvor mit eget umiddelbare svar vil være: NEJ

Men hvad siger forum?

Min tante har et LG 661V. Kun tilsluttet yousee via antennekabel. Intet netværk er tilsluttet. Der er ikke engang internet i hendes hjem.

MEN: Under VM semifinalen onsdag 11. juli siger hun, at fjernsynet kom med en meddelelse om at, der skulle "installeres nyt lys" Fjernsynet slukkede derefter og tændte igen. Det hele varede ca. 20 minutter.

Jeg har selv LG - OLED B6V, hvor der netop er kommet en ny firmware, der ændrer en fejl med noget Dolby Vision lys. Men den software er kommet via netværk.

Så mit spørgsmål er... er Yousee i stand til at hælde nyt software i LG's tv - kun ved brug af antennekabel? Jeg vil jo sige "nej" men man ved jo aldrig.

Hvad siger I?
Af jng
yousee er de korrekte at spørge, men da jeg 'boede' hos yousee, var der 3-4 'skjulte' kanaler til udsendelse af software til de 3-4 største mærker. Alt efter indstillingen i tv-apparatet kunne opdateringen ske automatisk eller efter valg af et menupunkt. Men det er fem år siden og kan være ændret.
Mon ikke det er en genindlæsning af kanalerne TV'et har spurgt efter fordi de har været flyttet rundt på placeringen fra Yousees side? TV'et får ikke netforbindelse via Yousee og en opdatering kan kun ske via forbindelse til LG's server.
Af jng
Nej, der stod sådan cirke 'SW Sony' og kunne kun ses i kanallisten på en daværende Denver 108. Som ekskunde kan jeg ikke spørge yousee nu...
Af troley
Som skrevet er mit eget svar også et højt og rungende "nej, det KAN ikke lade sig gøre" - men hun insisterer på at det fandt sted. Jeg prøver så blot at være den flinke nevø, der kommer til bunds i hvad der er foregået... Interessant JNG, med de skjulte kanaler...
EPG kører jo også som en datastrøm indlejret i kanalerne, så data kan principielt godt flyde afsted fra udbyder til TV. Det virker bare lidt spøjst, at man skulle dedikere SÅ meget båndbredde til at sende alverdens TV-opdateringer via TV-signalet. Det er jo ikke bare én LG-opdatering. Der er 100-vis af modeller, som alle skal have forskellige opdateringer.
Af jng
Jeg fandt en Denver frem fra skrotbunken og satte den til Stofa. Blandt 'gratis' (ikke kodede) kanaler er der tre, der hedder Reserveret. De vises ikke på mine tv-apparater (tre forskellige mærker). Jeg fastholder min erindring om yousee. Din tante har sikkert ret. Hvis et tv-apparat får et blackout, så varer det 20 sekunder eller forever. Prøv at aflæse softwareversionsnummeret og eventuel dato. Så må det være let at afgøre, om softwaren er ny. Ser frem til svar hér.
Brugeravatar
Af bbplayer
troley skrev:Min tante har et LG 661V. Kun tilsluttet yousee via antennekabel. Intet netværk er tilsluttet. Der er ikke engang internet i hendes hjem.
Nu behøver man ikke mere have internet i hjemmet, hvis man bor i nærheden af et trådløst netværk som ikke er lukket. Jeg ved det ikke med sikkerhed men er wifi ikke slået helt fra, så vil den nok forsøge at forbinde til et åbent netvæk om det så er nabo eller genbo i andet hus, bare netværket er åbent, så kommer man jo på internet, også selvom damen ikke selv har, hun har så gratis net fra naboer, det sker engang imellem.

Der var antenne og kabel opdateringer før i tiden, og idag stadig firmware opdateringer over parabolen til de modtagere som følger udbyderen.
At LG tv så måske også kan stadig , det ved jeg ikke måske kan google svare på det bedre.
Af HrJensen1
Den eneste måde at opdatere tv på i dag er via internettet. Og til de tv som ikke har internet funktioner, via en USB pen, hvor man har downloaded softwaren fra internettet.

Yousee, Stofa, WAOO etc kan opdatere deres egne bokse via antennesignal, men det er også det - de kan ikke opdatere andre producenters udstyr.
Af troley
Softwareversionen er ikke nyeste version, og da jeg gik ind i netværksindstillinger, havde tv'et ikke forbindelse til noget trådløst netværk. Jeg tror vi må konkludere, at heden har frembragt syner.

Men tak for alle jeres svar. Jeg tror det må forblive et mysterium, hvad der reelt er foregået.