Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej herinde,

Desværre, efter 3½ år, stod mit nuværende Sony KDL55W805B af i en af billedrørene.
Heldigvis var forsikringen så rare at dække med kun selvrisikoen trukket fra, så nu skal der købes nyt.

Jeg har kigget på forskellige i en prisklasse på maks 10k, og gerne lavere. Dertil er jeg faldet over det nævnte Philips som et rigtig lækkert TV, men vil gerne høre om der er alternativer som gør det meget bedre, til en smule ekstra mønt.

Vi bruger primært TV til at se diverse programmer samt en del fodbold. Derudover anvendes TVet en del til PS4 gaming.
Jeg har tilkoblet en medieboks med Kodi, så selvom AndroidTV lyder godt, er det ikke et must.

Jeg har kigget på LG C7-8 serien, men jeg ved ikke hvad jeg mener om designet, og webOS lyder virkelig som en gang ****.

Hvis nogen har et alternativ, eller bare synes jeg skal købe Philips, vil alles mening være meget værdsat! :)
Der er nogle andre priser igennem forsikringen, så f.eks. POS9002 koster 8999,- kr. - så lad mig bare få nogle alternativer at slå op :)

God sommer!
Med de nuværende priser for sidste års OLED-tv, så synes jeg, at Philips POS9002 og Panasonic EZ950 er meget attraktive. De står begge til 8.999 kr. og de leverer noget af markedet bedste billedkvalitet. Særligt på din PS4 tror jeg, at du vil opleve HDR som et markant løft af billedoplevelsen.

Android TV kører ikke specielt godt, så jeg synes ikke, at du skal vælge derefter. Firefox (MyHomeScreen) i Panasonic er meget amputeret. webOS kører vel nok bedst, men personligt er jeg ikke fan (vi har et LG TV med webOS i stuen). Behold din eksterne boks, hvis du er glad for den :)

Vær opmærksom på, at Philips standardindstillinger er kørt ret markant op, så hvis du vælger at gå videre med den model, skal der noget justering til før du får ordentlig udnyttelse af OLED-panelet. Da du kommer fra en Sony W8 så husk også, at nyere skærme har separate billedindstillinger for hhv. HDR og SDR (alt andet end HDR).
POS9002.

Hvis du benytter de indstillinger der er vist i anmeldelsen her på flatpanels, er du ca 95% i mål med et godt billede. De sidste 4-5% kan vist kun rammes med en prof kalibrering. Det har jeg investeret i og har bestemt ikke fortrudt!

Et fedt tv.
Rasmus Larsen skrev:Android TV kører ikke specielt godt, så jeg synes ikke, at du skal vælge derefter. Firefox (MyHomeScreen) i Panasonic er meget amputeret. webOS kører vel nok bedst, men personligt er jeg ikke fan (vi har et LG TV med webOS i stuen). Behold din eksterne boks, hvis du er glad for den :)
Lad os håbe at AndroidTV modtager nogle opdateringer hen ad vejen, som måske kan gøre det hele lidt bedre.
Rasmus Larsen skrev:Vær opmærksom på, at Philips standardindstillinger er kørt ret markant op, så hvis du vælger at gå videre med den model, skal der noget justering til før du får ordentlig udnyttelse af OLED-panelet. Da du kommer fra en Sony W8 så husk også, at nyere skærme har separate billedindstillinger for hhv. HDR og SDR (alt andet end HDR).
Jeg har ikke brugt tid på kalibrering førhen, så det glæder jeg mig meget til at se, hvordan det kan højne oplevelsen :)
Pede8000 skrev:POS9002.

Hvis du benytter de indstillinger der er vist i anmeldelsen her på flatpanels, er du ca 95% i mål med et godt billede. De sidste 4-5% kan vist kun rammes med en prof kalibrering. Det har jeg investeret i og har bestemt ikke fortrudt!

Et fedt tv.
Jeg har dem bookmarked og har netop bestilt POS9002, glæder mig til at prøve med kalibrering og hele svineriet :)

Tak til jer begge for gode input!
Spændende! Tror du bliver glad for det!

Bare skriv, hvis du har brug for noget input til indstillinger.
Der er også en tråd her på forum der er til god hjælp!

Peter
Pede8000 skrev:Spændende! Tror du bliver glad for det!

Bare skriv, hvis du har brug for noget input til indstillinger.
Der er også en tråd her på forum der er til god hjælp!

Peter
Kunne meget vel være, at jeg holder dig op på den hjælp :) Hvilken tråd er det du beskriver?