Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har skrevet til dem på Facebook og fået følgende svar:

Hej Thomas,

Mange tak for din henvendelse!

Jeg må give dig ret i at detaljerne står tydeligere frem på TV'et i venstre side af billedet, og jeg vil derfor skrive til mine kollegaer i Herlev, og gør dem opmærksomme på det ?

De bedste hilsner
Christian/POWER
Torben Rasmussen skrev:De har jo ikke forstået problemet...
Måske skal det uddybes?

Synes personligt billede er dårligt, så hvis farver er forkerte, så er det måske først og fremmest den som tog billede, der skulle få indstillingerne på plads, for det står ikke særlig godt hvis man ser på tekst over og under skærme. Det har så intet med kalibrering at gøre :)
Man må gå ud fra, at det ene TV har været gennem deres kalibrering, som man jo kan købe. Men når de kommenterer, at de godt kan se, at det ene er "skarpere", så har de jo misset hvad det er kalibreringen gør. Det er som regel ikke skarpheden, som påvirkes, men mere at farverne fremstår mere naturligt.
Jeg har uploadet billedet igen, det burde være mere tydeligt nu, grundet til billedet var dårligt skyldtes komprimeringen ved upload.

Men pointen er jo at de har byttet rundt på skærmene, selvom jeg tror nu ikke det er en fejl, jeg tror billedet til højre sælger bedst !

Deres “kalibrerede” skærm står enten på Standard eller Dynamisk. Og den ikke kalibrerede på Film/Movie indstillingen.

Jeg føler mig ret overbevist om at udstillingen stadigvæk ser ud,som på billedet, men næste gang jeg er i området kigger jeg lige ind igen :)
Ok, billede er skarpere nu :) Det gjorde det bedre også.

Det sjove er måske også at billede yderst til højre i viste billede, som ikke er en del af dette, så også viser en 3. farve på skærmen men samme billede.
Blackspot4200 skrev:Har skrevet til dem på Facebook og fået følgende svar:

Hej Thomas,

Mange tak for din henvendelse!

Jeg må give dig ret i at detaljerne står tydeligere frem på TV'et i venstre side af billedet, og jeg vil derfor skrive til mine kollegaer i Herlev, og gør dem opmærksomme på det ?

De bedste hilsner
Christian/POWER
Jeg var tilfældigvis forbi Power i Herlev sent i eftermiddags, hvor jeg faldt over den samme opstilling (kan ikke se dit billede af en eller anden grund, men med din beskrivelse er jeg ikke i tvivl). Sagde også til mig selv, at det intet havde med kalibrering at gøre. Den "kalibrerede" blæste farverne ud af proportioner, som var den sat til fremvisning i butik eller dynamisk, mens den anden så ud til at være sat til film.

Så de har ikke formået at rette det endnu. Kan være man skulle besøge dem hver gang, man tager en tur forbi BIG i Herlev og gøre dem opmærksom på problematikken. Eller måske få en af deres såkaldte "eksperter" til at forklare forskellen på en kalibreret skærm og en ikke kalibreret skærm.