Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mckrogh
Efter at mit Sony xe9305 blev angrebet af tordenfluer valgte Elgiganten at returnere det fulde beløb.

Nu skal jeg så ud og købe et nyt. Jeg har lidt kig på LG B7 65” men har et par spørgsmål.

1. Er det umuligt for tordenfluer og andre insekter at trænge ind bag skærmen på et OLED Tv?

2. Nogen som har hængt deres LG B7 på væggen og hvordan har i så skjult kablerne?

2.b. Hvilket vægbeslag har i brugt?

3. Hvis jeg maks vil bruge 16.000kr på et nyt tv er der så andre ligeså gode alternativer som LG B7 65”?

I øvrigt, tusind tak for råd og vejledning i den anden tråd allesammen.
Senest rettet af Mckrogh 22 jul 2018, 12:04, rettet i alt 1 gang.
Af Mckrogh
Er der nogen ejere herinde som kan fortælle mig om der er artefakter når man ser fodbold på LG B7? Jeg ser meget fodbold. Så det er utrolig vigtigt for mig...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvordan mener du? Hvis du aktiverer TruMotion eller skruer på skarphed og støjreduktion, så får du artefakter. Ellers viser TVet hvad det modtager.
Af Grandahl
Det med artefekter har Torben svaret på, men måske er det bevægelse som sådan du tænker på.
Det er et spørgsmål der har været oppe rigtig mange gange.. og du vil nok opleve forskellige svar, da det altid er forskellige øjne der ser.

Men Sony har det bedste bud på bevægelse. Deres LCD Xe 90 og 95 modeller fra 17 er bedre til bevægelse, når jeg ser på OLED og dem er det ikke sådan at forskellen skriger til himlen, forskellen er ikke stor i det jeg oplever.. Sony XF 90 fra i år, som jeg ikke selv har set endnu, skulle ifølge FP være endnu bedre på bevægelsesfronten..

De nye OLED fra Sony og LG er der ingen der kan se forskel på ift. Jeg har læst mig til.. Har heller ikke set nogen af dem endnu.

Hvis du står og vælger mellem LCD fra Sony, eller et hvilket som helst andet LCD, og et OLED fra 2017, ville jeg ikke være et sekund i tvivl om hvad jeg ville købe, da OLED slår LCD på alle andre parametre klart i min bog.
Af Mckrogh
Havde tænkt mig at slå trumotion fra. Men det er ikke sådan at der kommer artefakter når bolden bevæger sig og des lige?

Synes jeg har hørt bolden kan danne artefakter og des lige? Derfor jeg vil hører om nogen oplever det på et LGB7?

Vil helst ikke LCD skærme af frygt for tordenfluer.
Af sokken
Streamer du fodbold eller er det kabel tv?
De fleste der har problemer med fodbold på en OLED er dem der streamer
Brugeravatar
Af Pede8000
Efter et netop overstået VM i fodbold, må jeg sige at jeg er imponeret. Ingen problemer her med fodbold. Har et dog et Philips, men det skulle ikke betyde det store, da jeg ikke har noget billedebehandling slået til.

Tror du vil blive behageligt overrasket, du vil samtidig opleve fantastiske farver.

Modtager signal fra Stofa Smarte boks!
Af Mckrogh
Vil ikke streame. Vil få det gennem yousee kabel-tv (4k boks) Tror jeg prøver et B7 imorgen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Måske blander du tingene lidt sammen. Artefakter er noget TVet introducerer, så når du tænker på fodbold, så ville det være TruMotion, som kunne tilføje fnidder omkring bolden eller tilskuerne, eller lysende skygger stammende fra for meget kunstig skarphed. Hvis du i stedet tænker på hak i billedet som følge af den lave responstid, så hedder det ikke artefakter.
Af Mckrogh
Nu fandt jeg et link til youtube med det jeg spørger om:

https://m.youtube.com/watch?v=F9OvPfPd8s0

Hvis man ser fra 7.44 og lidt frem så kan man se det jeg er bekymret for omkring fodbold.

Det ser dog ud til man kan løse det ved at bruge gaming mode? Har det nogen konsekvens eller forringelse af billedet?
Brugeravatar
Af Pede8000
Det er altså sket ikke noget jeg oplever på mit tv. (Philips 55POS9002 ).
Det blev faktisk også anbefalet som bedste sports tv af Vincent, fra dit youtube klip, op til VM.

Sidder og ser BIF-VB og ser sket ikke problemet. (øv, nu scorede BIF) :(
Af aalb1970
Mckrogh skrev:Nu fandt jeg et link til youtube med det jeg spørger om:

https://m.youtube.com/watch?v=F9OvPfPd8s0

Hvis man ser fra 7.44 og lidt frem så kan man se det jeg er bekymret for omkring fodbold.

Det ser dog ud til man kan løse det ved at bruge gaming mode? Har det nogen konsekvens eller forringelse af billedet?
Det er en gammel video, og det problem der refereres til (deinterlacing af 1080i materiale) er for længst fikset.

En sidebemærkning:
Det kunne være fedt, hvis der på et tidspunkt kom et FAQ på siden. Jeg synes der er rigtig mange indlæg af denne type, der bygger på "von hören sagen" og mangel på basal viden om displayteknologi. Dette giver anledning til alt for mange unødige bekymringer hos folk, der skal købe nyt tv.

På forhånd undskyld til trådstarter. Det er ikke for at pege fingre specifikt ad dig :-)
Af Mckrogh
Ingen problem. Du skal ikke undskylde. Det er mig som er uviden. Tusind tak for hjælpen og forklaringen. Nu kan jeg med ro i sindet hente et B7 imorgen.