Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er det muligt at sætte LG B7 til automatisk at slukke efter 1 time, hvis det ikke bliver brugt?

Hvis jeg går ind i indstillinger > Generelt > ECO Tilstand, så er det mindste jeg kan vælge 4 timer.
Brugeravatar
Af Vailant
Vil det ikke være lidt træls, hvis det slukker efter en time midt i en film? O-O

Bare min tanke - timeren starter jo sikkert fra sidste tryk på remoten.
Brugeravatar
Af Vailant
God tanke - men jeg skal være svar skyldig, for jeg ved ikke om det er sådan timeren virker.
Timeren starter efter sidste tryk på remoten, det er det eneste jeg har oplevet.
Hvorfor ikke bruge slumre tilstand som en mellemvej, for det andet findes ikke.

Slumre tilstand er næstsidste punkt i popup menu, og går fra 10mins -> 4 timer , så det må da hjælpe lidt.
Joda men du har ikke rigtig noget alternativ, så er det jo bare at huske sig selv på hvornår man synes tv skal slukke omkring +30mins. Så har man da sat noget som er mindre en 4 timer.

og det er jo automatisk sluk efter 1 time, det er bare ikke automatisk aktiveret :)
jensj300 skrev:
bbplayer skrev:Har din Apple TV ikke sådan en funktion, så den kan slukke sig selv OG tv som andre gør når de slukker boksen? Så har den måske en timer på 1 time?

https://support.apple.com/en-us/HT204332#preferences
Nej det gør det desværre ikke :(
Jeg mener Rasmus bruger ATV remote til alt, inkl. sluk/tænd, så hvis du kan finde ud af hvem, så kan du spørge der, hvordan man tilslutter / konfigurerer og får simplink/CEC til at virke så dit tv slukker automatisk via ATV.

Nå, tror det er Torben, skriv spørgsmålet i ATV 4K tråden, så skal du nok får hjælp der.
Fjernbetjeningen til Apple TV burde kunne slukke dit TV, når Apple TV sættes i standby. Det kræver muligvis, at du lige kigger efter 'HDMI SimpLink' (tror jeg det hedder) i menuen på LG tv'et.

Herhjemme har vi stadig problemer med, at det ikke sker hver gang. Jeg har fejlmeldt det til Apple, men jeg tror efterhånden, at det faktisk er i LG tv'et at problemet ligger. Hvis tv'et ikke slukkes med det samme, slukker det dog automatisk efter ca. 15-20 min, når det kører de der baggrundsskærme med naturlandskaber.
Nu er det et års tid siden jeg testede på et LG TV sidst, men alle de TV jeg har haft hjemme slukker og tænder fint med ATV. Når vi får E8, så må jeg lige lave lidt test på om det er bedre i 2018.