Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ahp
Biornus skrev:Hvordan er jeres erfaring med Airplay 2 og Apple TV apps?

Jeg kører pt. Apple TV 4K og to Sonos One højtalere med Airplay 2 (beta) og jeg kan godt få lyden fra Apple TV igennem Sonos højtalerne, så det var en enorm opgradering af min TV lyd.
Hej Biornus
Når jeg ser film via ATV 4k, og sender lyden til Sonos One, så har jeg lidt lip sync problemer. Ikke meget, men nok til at det er generende. Hvad er din erfaring på det område?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nu tester jeg med 2x HomePod, men måske mine erfaringer også gælder for Sonos One:
- Har man opsat lyd til "convert audio" (jeg kører med engelsk sprog) i lydmenuen på Apple TV, så får man markant lip sync mismatch
- Bruger man "match frame rate" så kan der til tider forekomme en smule lip sync problemer i visse apps (bl.a. iTunes)
- Slår man "match frame rate" fra, så er lyd og billede synkront i alle de apps, som jeg har prøvet.

Jeg kører tvOS 12 beta. Jeg har rapporteret problemet til Apples tvOS-udviklere, så jeg håber at de får kigget på det snarest. Apple kalder indtil via Airplay 2 på Apple TV for "beta".
Af ahp
Rasmus Larsen skrev:Nu tester jeg med 2x HomePod, men måske mine erfaringer også gælder for Sonos One:
..........
- Slår man "match frame rate" fra, så er lyd og billede synkront i alle de apps, som jeg har prøvet.

Jeg kører tvOS 12 beta.
Tak Rasmus, det ser ud til også at løse problemet med Airplay og Sonos One. Spøjs fejl.
Jeg kører iøvrigt tvOS 11.4.1

Ved dog ikke helt om Airplay/Sonos One er løsningen for mig. F.eks. kan jeg ikke længere bruge TV’ets fjernbetjening til at skrue op/ned for lyden. Men det giver trods alt bedre lyd end TV’ets indbyggede højttalere. Måske problemet bliver løst i en fremtidig opdatering.
Af Biornus
ahp skrev:
Rasmus Larsen skrev:Nu tester jeg med 2x HomePod, men måske mine erfaringer også gælder for Sonos One:
..........

Jeg kører tvOS 12 beta.
Tak Rasmus, det ser ud til også at løse problemet med Airplay og Sonos One. Spøjs fejl.
Jeg kører iøvrigt tvOS 11.4.1

Ved dog ikke helt om Airplay/Sonos One er løsningen for mig. F.eks. kan jeg ikke længere bruge TV’ets fjernbetjening til at skrue op/ned for lyden. Men det giver trods alt bedre lyd end TV’ets indbyggede højttalere. Måske problemet bliver løst i en fremtidig opdatering.
Nej, løsningen har desværre stadig sine fejl og jeg sætter kun højtalerne i aktion hvis jeg ser tv af højere kvalitet som velproducerede serier og film. Men som info, så bruger jeg slet ikke andet end Apple TV remoten mere.

Det er stadig planen at købe en Beam da jeg bor i en lille lejlighed, og det burde så løse det problem du nævner.
Af ahp
Biornus skrev: Airplay/Sonos One

Det er stadig planen at købe en Beam da jeg bor i en lille lejlighed, og det burde så løse det problem du nævner.
Det ender også med en eller anden form for soundbar her, idet vi også ser en del flow tv. Men meget sjovt at prøve/teste bedre lyd med ATV/Airplay/Sonos.
Af janbau
Hvad er forskellen i billedkvalitet på Dolby Vision film på 4 K Blu-ray film kontra Streaming fra Apple Tv .

Her tænker jeg på Sony 4K UHD Blu-ray afspiller UBPX700 .

Jeg tænker dog på at måske købe en Cambridge Audio CXUHD når jeg måske finder den til en god pris den står jo til små 6000 kr. den skal nok komme på B-Stock på et tidspunkt. Da jeg har en meget stor filmsamling i 4 k og rigtig mange Blu-ray
Brugeravatar
Af Pede8000
janbau skrev:Hvad er forskellen i billedkvalitet på Dolby Vision film på 4 K Blu-ray film kontra Streaming fra Apple Tv .

Jeg tænker dog på at måske købe en Cambridge Audio CXUHD når jeg måske finder den til en god pris den står jo til små 6000 kr. den skal nok komme på B-Stock på et tidspunkt. Da jeg har en meget stor filmsamling i 4 k og rigtig mange Blu-ray
Jeg har både x700 (rigtig tilfreds) og ATV4K, og nye udgivelser køber jeg på UHD Blu-rey.

itunes er kanon, og farver og HDR fungerer rigtigt fint.

Lidt anderledes når det kommer til billedekvaliteten, der oplever jeg en del banding artifacts, og må indrømme at jeg ofte foretrækker 1080p blu-ray over streaming. (der er meget komprimeret).

Altså lidt gynger og karruseller.
Streaming er bekvem, men der nogen ofre der må gøres.
Af janbau
Pede8000 skrev:
janbau skrev:Hvad er forskellen i billedkvalitet på Dolby Vision film på 4 K Blu-ray film kontra Streaming fra Apple Tv .

Jeg har både x700 (rigtig tilfreds) og ATV4K, og nye udgivelser køber jeg på UHD Blu-rey.

itunes er kanon, og farver og HDR fungerer rigtigt fint.

Lidt anderledes når det kommer til billedekvaliteten, der oplever jeg en del banding artifacts, og må indrømme at jeg ofte foretrækker 1080p blu-ray over streaming. (der er meget komprimeret).

Altså lidt gynger og karruseller.
Streaming er bekvem, men der nogen ofre der må gøres.
Jeg skæver nok også til 4 K på Blu-ray jeg har så en Samsung UBD-K8500 jeg skal af med.
Hvad med opskalering klarer x700 det godt.
Hvad siger du til Dolby Vision kontra Alm Hdr på dine diske ang. billedkvalitet er der meget at hente.
Jeg har prøvet på Netflix at sammenligne med filmen Bright og Ja synes det ser bedre ud på Dolby Vision.
Brugeravatar
Af Pede8000
Jeg har svært ved at se om min x700 eller mit tv gør det bedst mht 1080p til 4k, så jeg lader tv 'et stå for den del. Anmelderne siger at den er yderst velfungerende på det område, men det siges der også om mit TV?!

Til blu-ray/ DVD bruger jeg stadig min "gamle" Cambridge Blu Ray afspiller, alene pga menu- strukturen.

x700 er IKKE lækker, men gør det fremragende som afspiller.

Til DV: Jeg er ikke så heldig at have et TV der kan vise det. Der bliver jeg dig svar skyldig!

ps. Tak for tippet med 2 4K film til 300,- hos Bilka ovre på recordere.dk

:)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Med seneste beta af tvOS 12 kan man nu berøre touch-feltet for at se lokationen i screensavere. Indtil videre virker det dog kun på denne ene fra Los Angeles. Man kan også swipe imellem screensavere.

Jeg er egentlig selv lidt spændt på at få svar på flere af lokationerne. Utroligt flotte billeder.

Billede
Brugeravatar
Af Naiera
Jeg har kunnet swipe mellem screensaverne i nogle uger, men det med navnene tog noget tid for at komme frem, og jeg har ikke kunnet styre hvornår det skulle vises.

Jeg har, ved at swipe igennem dem alle, erfaret at jeg kun har dem fra Los Anderledes og ørkenen tilbage nu; ingen af mine Hong Kong-favoritter :(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg savner også udskiftning herhjemme. Det virker som om, at den ikke henter de gamle igen, når de først har været vist i en periode? Jeg havde egentlig forstået det som en rotation, så der altid var noget varieret indhold - selvom det så havde været vist før.
Brugeravatar
Af Naiera
De burde for hulen da bare gøre det muligt at vælge hvilke man vil se. Jeg ville så vælge de tre fra Hong Kong der er filmet om dagen ;)
Af bromberg
Rasmus Larsen skrev:Med seneste beta af tvOS 12 kan man nu berøre touch-feltet for at se lokationen i screensavere. Indtil videre virker det dog kun på denne ene fra Los Angeles. Man kan også swipe imellem screensavere.

Jeg er egentlig selv lidt spændt på at få svar på flere af lokationerne. Utroligt flotte billeder.

Billede
Hej Rasmus. Jeg ser du et sæt homepod, som jeg formoder er sat op i stereo via AirPlay. Hvordan virker det for dig? Både til musik og film?
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 103