15 jul 2018, 20:48
Vi er nok ude i at endnu en gang vil det hjælpe at han får ret og vi får fred
tarok skrev:Den billedkvalitet, der her forherliges ved OLED-skærme, kan jeg bare ikke forliges med.Da er da godt at høre, at du også mener panasonic laver en dårlig skærm, det var vel så også det sidste du kunne sige, når andre fortalte dig det var ikke top of the pops du henviste til.
tarok skrev:Nu er jeg slet ikke overbevist, om OLED er sagen, da jeg ser meget fodbold, og det jeg har set på OLED har ikke overbevist mig om, at det er nu, jeg skal skifte. Jeg kan slet ikke tåle nogen form for bevægelsesslør.Til en start et velkommen til endnu en Troll, men et svar skal du da have.
OLED er i mine øjne desuden "lyskanoner" med knald på, som ikke er tæt på hverken kilden eller virkeligheden.
Når nu nogle skærme som f.eks. Pansonic som er tættere på korrekt farvegengivelse og god billedbehandling i det hele taget, hvor der kæles for detaljer og er så kildetro, som muligt, IKKE får kredit for det, så undrer det mig som sagt.
Nej jeg skal ikke have OLED endnu, og heller ikke Panasonic OLED.
Slut herfra. Jeg kan se, at mine holdninger om håndhævelse af god billedkvalitet åbenbart ikke falder i god jord hos alle.Disse personer er åbenbart tilfredse med WOW-effekten. Det er sku da også flot, men det er bare ikke naturligt. Og bevægelsesslør accepteres nu til en vis grænse.
Jeg synes I skulle tænke over min pointe: Har opfattelsen af god billedkvalitet virkelig ændret sig?
Den billedkvalitet, der her forherliges ved OLED-skærme, kan jeg bare ikke forliges med.
tarok skrev:Kan du ikke lige vise mig hvor i anmeldelsen, du finder den konklusion?Torben Rasmussen skrev:Og ikke mindst "farvekorrekthed" som I vurderer er ikke godt nok. Der står I HELT ALENE med den holdning. Andre fremhæver den som FZ 800's helt store force. Er I sikker på, at måleudstyret er OK eller udført korrekt?tarok skrev:Kan bare konstatere, at I står rimeligt isoleret i forhold til andre anmeldere med de "issues" i nævner . AVforums og Lyd og Billed, de dur.Ikke forstået. Hvilke issues? At styresystemet er håbløst, interfacet forældet, fjernbetjeningen elendig, og stikforbindelserne helt i hækken? Vores “top anbefaling” medtager disse ting i vurderingen.
Grandahl skrev:Det er en umulighed at diskutere objektiv med en mand som Tarok som er så subjektiv i sin tilgang, det er fuldstændig som PeterD..Det der bør slettes - det høre slet ikke hjemme noget steder at angribe 2 personer på den måde, det er jo trådstarteren og 1 mere.
tarok skrev:Engang kunne man slet ikke acceptere de kraftigt lysende LCD i butikkerne og hyldede den gode plasma billedkvalitet som Pioneer og Panasonic stod for. Jeg har selv plasma og overvejer OLED.Intet har ændret sig herfra. Vi forholder os stadig udelukkende til, hvad kildematerialet beder om, og så skal skærmen vise dette. Så hvis kilden beder om fuld knald på lyset, turkisblå baggrund med lilla prikker i, så skal skærmen gengive dette og ikke tage stilling til om det er kraftigt lys eller om der er wow-effekt i det.
I dag undrer jeg mig over, at man hylder kraftig lys, ja helt unaturligt meget lys og farverne behøver ikke være helt i skabet, bare sådan nogenlunde. De skal derimod have WOW-EFFEKT.
tarok skrev:For eksempel forstår jeg ikke at Flatpanels ikke giver fin anbefalings Award til Panasonic FZ800. Lyd og Billed giver skærmen topanbefaling, ligesom AWForums og HDTVreview gør.. LG har flot farvekvalitet, ja, men de rammer ikke nær så præcist som Panasonic gør. Læs lige Lyd og Billed reviewet. En farvepræcision uden lige fremhæves her.Der er ikke mig bekendt målinger i testen hos Lyd og Billede? Du har jo vores målinger, som du kan sammenligne direkte mellem de testede skærme. Top Anbefaling handler ikke udelukkende om billedkvalitet.
tarok skrev: I de gamle plasma dage kæmpede man netop om, at få farverne så tæt på kilde-materialet som muligt. De tider er åbenbart forbi. Der skal nu bare være mere "knald på drengen" , hvad farver angår.. Det er en helt anden tilgang til kvalitet, man har fået bl.a her på Flatpanels. Engang var Flatpanels reviews tæt på de reviews man kunne læse på AVForums.Hvordan i alverden har du fået den opfattelse? Intet har ændret sig. Det er præcis samme testmetode, som altid. HDR er kommet til. Det vil jeg foreslå, at du læser op på.
Gromit skrev:Samstemt, så ER der forskel på Flatpanels tests og HDVtests Shootout Award 2018, hvor sidstnævnte sammenlagt på alle primære og sekundære parametre vurderer Panasonic FZ800 som den bedste OLED skærm anno dags dato.HDTVTests Shootout afgøres af deltagerne. Det er helt typiske tv-seere uden særlige meritter. Holdet bag deres Shootout stemmer naturligvis ikke selv.
Nuvel, så skal Flatpanels naturligvis gøre deres test ud fra egne forudsætninger og egne rammebetingelser, upåagtet hvad andre udenlandske topprofessionelle kalibratorer vurderer en kende anderledes, hvilket hver læser selvstændigt må tage til efterretning i deres bedømmelse i valget af en fladskærm.
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.