Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kozz
Nu ville jeg lige høre jer, som "tør" være ærlige:-) (måske ikke rart at fortryde et 20.000 kroners køb nemlig)

ER OLED "for gode", til vores ringe alm. TV signal generelt? Bliver de dårlige billeder ENDNU ringere, på et TV, som blotlægger alt?
Er OLED bare for afslørende for DIG?

Der må være ret mange OLEDs, rundt i de danske hjem efterhånden og den første begejstring, har måske lagt sig nu? Så efter røgen har lagt sig, hvad synes du så, når vi snakker "alm" fjernsyns kigning og gamle Dirch Passer film, eller måske bare tv udsendelser, med de der 1,5-2.0 mbps i sekundtet?
Brugeravatar
Af MigSelv
Nej siger den glade ejer af et 65A1, med en afstand til skærm på maks 3,5 m.
Jeg har aldrig så meget som et sekund fortrudt mit køb, og nyder alle typer signal fra flow, Netflix og blurays.
Jeg er ikke sikker på, hvorfor OLED skulle være specielt ift. kildesignalet? Eneste forskel er jo, at responstiden er meget lav, men flere af LCD-modellerne er også ved at være godt med - Samsung og Sonys topmodeller har responstider, som faktisk giver lidt af de samme "stroboskop"-effekter, som vi ofte omtaler for OLED. LCD'erne kan så give en noget højere bevægelses-opløsning, hvilket især er synligt på XF90 fra Sony, men derudover, så ser jeg ikke mange specifikke problemer med OLED.
Af Ludo
LG C7 65" - Bedste TV jeg har haft nogensinde og det imponerede gæsterne så sent som i går til VM-finalen.

Eneste lille ting er, at jeg nu gerne vil have 77".
Af Grandahl
Har 3 LCD skærme og et enkelt OLED i huset.

OLED er med afstand det bedste tv i hjemmet.
Jeg har fortrudt mit køb af 55" LG E6. Jeg fortryder, at jeg ikke købte 65" :)

Meeen da vi herhjemme købte, kostede en 55" op imod 20.000 kroner og 65" var markant dyrere. Så det blev gjort ud fra idéen om, at vi ville opgradere igen om nogle år. Næste skridt bliver vel nok 77", hvis priserne indenfor 2-3 år falder under 25-30.000 kr.

Mht. indholdet, så ser DR og TV2 jo ud som det gør, men et slag på tasken, så tror jeg, at vi nærmer os halvdelen af vores tv-forbrug i 4K/HDR. En god portion af det er konsolspil på PS4 Pro og Xbox One S. Hertil Netflix samt filmleje på iTunes.
Af DanielPT
Har et LG C7 65".

NEJ jeg er MEGA glad for mit OLED

Det eneste jeg kan sætte en finger på er at de smider et 100 mbit ethernet i sådan et tv!
En Rpi2 havde 1000 mbit!

Nå men heldigvis har det AC wifi.

Men det er bare så lækkert et tv!
Af bromberg
Jeg tror du kommer til at lede længe efter nogen der har fortrudt sig køb.

Jeg havde som opstart selv lidt problemer med mit oled ift billedkvaliteten på yousee. Idag har jeg canal digital og absolut ingen problemer med kvaliteten.
Ved Blu Ray/uhd/ps4 Pro KAN man ikke bruge fortryde, det er umuligt
Af Mathias A.
Kun i form af at jeg ikke bruger det nok - så i forhold til investeringen er mit brugsmønster i den meget lave ende.

I forhold til billedkvalitet? Overhovedet ikke.
Af Sylvest
Jeg har ikke fortrudt at skifte fra LCD til OLED (LG 55B6) men som andre skriver så er størrelsen altid et nummer for lille :-) det eneste jeg fortryder er at være skiftet fra Samsungs smart tv platform til LGs. Jeg ved LGs er meget rost men det er bare ikke min kop te.
LG E6 55" Både ja og nej.

Ja fordi jeg kun købte 55" - 65" kostede dog knap 15.000 ekstra hvilket havde noget emd det at gøre

Nej. Det er med flere længder det bedste TV jeg nogensinde har haft både af Plasma, LCD og LED. Selv her år efter sidder jeg og måber når man ser Stranger things i upside down hvor der er pitch black og så kun profil af 11. OLED er pt vejen frem og alle i familien er der også skiftet eller ved at skifte efter at ha set vores.