Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af M-D
Står her og skal meget snart købe mig et nyt tv, M86'eren har været i kikkerten længde, men den dårlige behandling af analoge signaler har gjort at jeg kraftigt overvejer plasma i stedet. Problemet er bare, at den skal tilsluttes ps3 og nok også min pc. Og der er plasma nok ikke den bedste løsning. Men nu læser jeg så på min antenne forenings side, at stortset alle kanalerne vil kunne fåes digtalt(i 576 linier) fra års skiftet. Forsvinder argumentet så ikke lidt for at købe plasma i mit tilfælde?

Ellers vil et plasma stadig vise tv meget bedre?

Er der forresten nogle der kan fortælle mig, hvor jeg kan opleve et samsung M86/M87 live, med analogt signal?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Plasma TV vil stadig være bedre når alt går digitalt. Husk dog at hvis du har kabel-TV, så skal du stadig have en DVB-C dekoder for at få signalerne digitalt - ellers er de stadig blot analoge.

Skal du bruge skærmen som erstatning for en monitor, eller skal du bare se film fra computeren?
Af M-D
Nej også til email, internet osv. Det er derfor jeg ikke bare har købt et af de plasma tv, som er anbefalet for længst. Men det er bare umligt at vurdere for mig, om et lcd tv er godt nok for mig til tv. For ingen af de steder jeg har været har de haft et M86 på demo med analog signal, og er også lidt hooked på samsungs design.