Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Guru
Jeg står overfor at skulle købe et nyt tv til stuen og kan ikke helt beslutte mig til hvad jeg skal vælge, så måske kan kommentarer herfra hjælpe mig lidt på vej.

Anvendelsen:
- kabeltv fra TDC (Yousee), så jeg skal helt sikkert have digital signal ind.
- højst sansynlig kobler jeg en pc til den, til brug for surfing, filmafspilning og spil
- dvd afspiller tilsluttes med hdmi.

Jeg havde egentligt bestilt 40x3500, men pga den lange leveringstid har jeg kigget lidt på andre muligheder og her faldt jeg over 42PZ70 som ser meget interessant ud. Til at starte med kiggede jeg faktisk også på Sony's 40D3000, men da jeg forventer at skulle bruge en pc på tv'et mente jeg at full HD opløsning var bedst (er det helt misforstået).

Sony har naturligvis fordelen med indbygget DVB-C tuner, men der er vil ikke et voldsomt stort problem at skulle have sådan en stående nedenunder tv'et. Iøvrigt kan Det klare MPEG4 dekodning som hdtv kanaler bliver sendt med.

Alle kommentarerne til mine betragtninger er velkomne.
Af bora
Jeg mener der er noget med at der sidder en blæser i X3500... måske lige noget du skal have med i dine overvejelser...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Gør der ikke også det i PZ70?
Af bora
det ved jeg faktisk ikke... det var måske en god ide hvis der var nogle ejere af de 2 skærme der lige skrev hvad deres erfaringer var med støj???
Af Blondin
Jeg er den lykkelige ejer af et 42" PZ70ea. Og jo ganske rigtigt, så sidder der blæsere i denne skærm. Når man ser tv lægger man ikke mærke til blæserne, men hvis man skruer helt ned for lyden, så kan de svagt høres.

Er kun igang med indkøringsperioden og har derfor skruet godt ned for kontrast osv. Ved ikke om dette indvirker på blæsernes omdr. Kunne godt forestille mig, at blæserne speeder lidt op når skærmen engang er kalibreret optimalt pga. højere energi forbrug.
Af madass32
sonyen ville være et godt valg da du ikke skal have flere RC og bokse for at få digital signal/HD fra TDC. pana'en har dog et svine godt billed lige meget hvilket signal den får.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Blondin skrev:Er kun igang med indkøringsperioden og har derfor skruet godt ned for kontrast osv. Ved ikke om dette indvirker på blæsernes omdr. Kunne godt forestille mig, at blæserne speeder lidt op når skærmen engang er kalibreret optimalt pga. højere energi forbrug.
En korrekt kalibrering medfører oftest ikke et højere energiforbrug.