Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allando
Hej ejere af Sony A1...

Når jeg f.eks. ser Bright på netflix med Dolby Vision, har jeg tit svært ved at se skuespillerne ordentligt. F.eks. når en skuespiller står ved et lyst vindue er skuespilleren bare en mørk silhuet.

Er der andre der har det samme problem?

Synes Netflix uden Dolby Vision er MEGET bedre.

Hvordan har i indstillet billedet ved Dolby Vision?

Håber en kan hjælpe...
Af janbau
Jeg har lige kørt en scene fra Bright i både Dolby Vision og Hdr og her har du ganske ret i at skuespilleren bare en mørk silhuet. Men det gælder i både Dolby Vision og Hdr som jeg ser det så det kan du nok ikke gøre det store ved det skyldes vel filmen dårlige optagelse . Jeg forsatte at køre filmen og skiftede frem og tilbage imellem Dolby Vision og Hdr og filmen ser bare bedre ud i Dolby Vision på min C7 .

Men at du synes at Synes Netflix uden Dolby Vision er MEGET bedre kan jeg dog slet ikke tilslutte mig selv i Bright på Netflix med Dolby Vision er billedet mere skarpt og detalje rig skygger samt bedre farve skift noget Dolby Vision jo netop er designet til.

Så du må have din fladskærm kalibredret bedre da dine indstillinger må være forkerte.

Men korrekt indstilling til Dolby vision og Hdr kunne jeg dog god bruge på min Lg C7 men synes egentlig at have ramt meget godt har lavet en del om på indstillinger og læst test af min og alle andre fladskærme her på site og brugt inspiration til indstilling af min her fra site.
Senest rettet af janbau 15 jul 2018, 09:32, rettet i alt 1 gang.
Af allando
"Men at du synes at Synes Netflix uden Dolby Vision er MEGET bedre kan jeg dog slet ikke tilslutte mig selv i Bright på Netflix med Dolby Vision er billedet mere skarpt og detalje rig skygger samt bedre farve skift noget Dolby Vision jo netop er designet til. "

Du har selvfølgelig ret...Med MEGET bedre mener jeg at skuespilleren er MEGET tydeligere uden Dolby Vision...
Brugeravatar
Af Vailant
Jeg har et Sony A1 - har dog ikke set Bright, men ser Marvel serien Defenders og har set Jessica Jones S2.
Synes ikke jeg oplever at de står som silhuetter - men det er da utroligt at hver anden scene skal filmes op mod et lyst vindue eller lign. !:( Det er jo til at få pip af - ligesom i de tidlige 3D dage, hvor 3D skulle vildt overdrives.

Om det er bedre i SDR ved jeg ikke - jeg ved ikke af om man kan slå HDR (DV) fra i Sonys Netflix app i TV'et.
Af janbau
Nu skulle jeg nok ikke havde kommet med mine kommentarer da jeg har et LG C7 og her oplever jeg Dolby Vision som bedre i HDR synes netop Bright at være mørkere i filmen som jo er modsat din Sony A1 . Nu kører jeg fra en Samsung UBD-K8500 Netflix App i HDR over HDMI og Fra LG C7 Netflix App i Dolby Vision. Og jeg har faktisk en muglighed for at kunne køre uden HDR men i ren 4 K i SDR far min Waoo Tv Boks.
Så Valiant det kunne jeg jo prøve.