Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sammer112
Hej

Jeg har en C8 sammen med en Sony HT-ST5000 soundbar. Jeg oplever desværre at lyden kommer før billedet. På soundbaren kan man kune rykke lyden frem ikke forsinke den. Er der nogen som har en god ide her? Vi snakker meget, meget lidt det er ude at sync, men det er frygtelig frustrerende.

jeg oplever det typisk på Apple TV som er sat direkte til HDMI på TV´et
Jeg har samme problem med c7 55" og uden Sound bar. Problemet er så stort at jeg er på grænsen til at sælge det. Den indbyggede funktion til at rykke på lyd ift billede er alt for grovkornet til at man kan få lyd og billede alignet og timelapset er også stærkt variende på forskellige kanaler. Jeg har forsøgt nærmest alle mulige indstillinger på lydsiden, sikret, at tv'et har seneste firmware m.v. Det er dybt frustrerende at have verdens bedste billede men asynkron lyd og billede. Skulle aldrig have solgt mit vt60.
Af tarok
Nej, det skulle du vist ikke. :) Derfor er jeg også i syv sind om det er nu jeg skal skifte mit plasma tv ud eller vente til OLED er fri af alle "børnesygdomme". Læsningen her fremmer ikke ligefrem lysten til at købe.
I tror ikke, at det er jeres kilder, at den er gal med? Jeg sidder både med en A1 og en B7 (med soundbar), og oplever ingen problemer. Her er der tilsluttet, Pc, PS4 og Chromecast.

Desuden er lyd-sync jo ikke et Oled-problem. Det er lidt barnagtigt at skrive.
Af OleA
sammer112 skrev:Hej

Jeg har en C8 sammen med en Sony HT-ST5000 soundbar. Jeg oplever desværre at lyden kommer før billedet. På soundbaren kan man kune rykke lyden frem ikke forsinke den. Er der nogen som har en god ide her? Vi snakker meget, meget lidt det er ude at sync, men det er frygtelig frustrerende.

jeg oplever det typisk på Apple TV som er sat direkte til HDMI på TV´et
Jeg har B7 og samme soundbar. Ingen problemer her. På tv’et er der indstillingsmuligheder under lydmenuen. Min står til bypass af lyd.
Af sammer112
Man kan jo i princippet køre alt igennem soundbaren, gør du det på denne måde?...tænker det måske kan afhjælpe problemet. Umiddelbart oplever jeg ikke lyd ude af sync når jeg bruger TV´ets interne højtalere.
Af sammer112
Nu kører jeg alt igennem soundbaren, prolem solved....var ange for at mit "Dolby vision" på tv´et ville ryge, men det kører forsat. Tak for hjælpen alle sammen :)