Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg har et samsung tv, med diverse hdmi kilder tilkoblet gennem one connect. Nu vil jeg så grene sætte en projektor til og have mulighed for at køre kilderne til den også. Hvis muligt også tv signalet. Men hvordan gør jeg? Og Lyden kører til forstærker via ARC..
Og jeg vil stadig gerne have lyden ud gennem forstærker når jeg bruger projektor.
Du skal have HDMI stikkene over i din forstærker i så fald og så skal den have to udgange du kan skifte mellem. TV-signalet får du ikke over på projektoren med det setup du har nu, hvis ikke projektoren har en tuner indbygget, så du kan sætte en antennesplitter på inden. Du kan ikke uden videre dele Tv-signalet fra dit TV med andre enheder, da One Connect kun virker med Samsungs TV.
Ok, ja det er nok den enestr løsning. Det gør det bare mere besværligt med kilderne da tv et så ikke længere selv genkender hvad der sidder på de forskellige kilder -tv har jo så kun en.
Min forstærket har desværre kun en udgang, men så må jeg ha en switch ellet splitter på.