Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et LG B7 TV med en Sonos Playbar tilsluttet. Jeg ser alt tv igennem et AppleTV.

På mit LG B7 TV har jeg sat lydudgang på Optical/HDMI ARC, hvor digital lydudgang står til PCM og Simplink er slået til.

Når jeg skruer op og ned for lyden på min AppleTV fjernbetjening virker det helt perfekt.

Det symbol jeg får når jeg skruer op og ned ser således ud:

Billede

Er det muligt at få et pænere symbol?
Har prøvet alle indstillinger i menuen lyd, men der er ikke noget der ændre ikonet. Er der andre indstillinger jeg bør kigge på?

I øjeblikket står det i lyd på følgende:
Lydudgang: Optical/HDMI ARC, Auto og Simplink slået til
DTV står til automatisk
AV Synk er slået fra

Der må være en anden menu jeg skal i, men hvilken?
Jeg mener man skal omkode Apple TV fjernbetjeningen fra et andet tv, så tv ikke får signalet for volume +/- men det alene er SONOS Playbar der gør.

TV’et kan ikke skrue op eller ned via optisk. Det styres alene via Playbar. Det er derfor TV melder “fejl” når tilslutningen er optisk. Jeg har B6 og har samme ikon men har ikke fået det ændret. Har efterhånden vænnet mig til det :-)
Min Playbar er også programmeret til at reagere på tastetryk fra et Pioneer-TV i stedet for mit Sony, da den ellers ville give et lignende ikon. Ulempen er så, at du ikke vil kunne styre Sonos med din LG Remote hvis du ændrer IR respons på Playbar.