Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KeWa
Jeg fik stor hjælp herinde for nyligt, da jeg købte et LG C7 til mig selv, så nu prøver jeg igen...

Min pensionistmor skal have et nyt tv. Tv’et skal køre mange timer per dag.

Hendes signal er fullrate. Og så skal hun til at se Netflix.

Det er store vinduer 5m modsat tv’et placering (potentiel genskær).

Størrelsesmæssigt tænker jeg omkring 50-55”. Jeg hælder til LG, da jeg er glad for WebOS på mit C7. Åben for andre fabrikanter.

Prismæssigt er hun ikke kræsen :)

Tv’et skal hænges op på væggen.
Af janbau
Sider din mor lige ud for skærmen og hvad er hendes budget for lige pt. har Elgiganten Sony 55XE9005 til 6999 kr. et super køb nok det bedste lige pt. og da du lige har købt C7 er vi jo oppe i den dyre klasse og hun er ikke Prismæssigt kræsen så hvorfor ikke en C7 OLED da hun ser meget tv.

Men på den anden side er denne super god og ikke fare for retention på et Led fladskærm som du jo nok ved hvad er da du selv har Oled det er dog ikke et problem ved normalt brug og nok også dumt af mig at nævne da det tit kommer til debat.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... d-55xe9005

Lige Pt. kan man få 55 Tommer OLED i Bilka til 6999 kr. dog kun 1080 P og ikke 4 K.
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... /100393828
Af Grandahl
Jeg ville have gået med det OLED til 7000kr, det har samme billede som dit. Hvis hun bare ser flow tv er HD rigeligt.. Jeg har selv et ældre OLED uden 4k, det har et fantastisk billede der klart overgår de andre tv i husstanden..
Af KeWa
Tak for svarene. Hun sidder lige foran tv’et det meste af tiden, men ca 45 grader når hun spiser (sidder ved spisebordet).

Tænker godt nok på OLED, men er det ikke overkill?

TV’et skal nok holde 10 år, så 4k er vel næste er ‘must’ eller...?
Af Brixen
Fullrate tv er vel ikke 4K, så det OLED til 7000 passer måske godt.

PS. Jeg er selv folkepensionist, og vil ikke gå under 4K OLED tv. Der er jo muligheder for 4K med Apple tv.
Af KeWa
Siden hun skal til at se Netflix, giver de måske mening med 4k?

Men... er det ikke vigtigere med sort-sort som i OLED end 4k?
Af janbau
KeWa skrev:Tak for svarene. Hun sidder lige foran tv’et det meste af tiden, men ca 45 grader når hun spiser (sidder ved spisebordet).

Tænker godt nok på OLED, men er det ikke overkill?

TV’et skal nok holde 10 år, så 4k er vel næste er ‘must’ eller...?
Du gør det svært at svare hvad er overkill din mor ser meget tv så hvorfor ikke et Oled C7 som dit eget du skriver prisen ikke er et problem. Der vil de kommende år ske rigtig meget på Streaming af tv indhold også i 4 K HDR. som nu Netflix :) 4K med Apple tv. Vi har lige haft muglighed for at Se VM i Fodbold i 4 K HDR for første gang nogensinde og det stopper ikke her vil jeg tro.

Citat fra Brixen
PS. Jeg er selv folkepensionist, og vil ikke gå under 4K OLED tv. Der er jo muligheder for 4K med Apple tv.

Du skriver selv dette,
Hun sidder lige foran tv’et det meste af tiden, men ca 45 grader når hun spiser (sidder ved spisebordet).
Et svar på dette er svær i dette tilfælde med din egen start på tråden.

Sony 55XE9005 er et glimrende fladskærm som kan vise 4 K HDR i en god billedkvalitet men man skal helst side lige foran tv’et for at få det bedste billed ikke at det er et problem at side lidt ude ved siden på feks. en sofa da vi jo ikke alle kan side lige for. Du skriver at hun sider og spiser ved spisebord ca 45 grader fra fladskærmen her vil hun få et udvasket billed vil jeg mene. Her kunne et drejebeslag måske være løsningen men den koster til gengæld mere i indkøb vel ca små 1000 kr i ordenlig kvalitet. Et alm beslag kan vel fås til ca 300 kr. sågar mindre.

Et Oled har jo ikke disse begransninger så at ofre ca 2000 kr til 2500 kr. mere for Oled er det overkill i det her tilfælde. Det kan du vel selv bedst svare på ? er det Overkill at du selv valgte et LG Oled C7 som jo har WebOS Sony har jo Android styresystem som slet ikke er dårligt hvis du spørger mig Jeg har sev et Lg C7 og havde Sony 55XE9005 meget i kikerten da jeg havde et godt Sony 4 K i forvejen men savnede bedre HDR da jeg ser mange film. At det så blev en Oled i stedet skyldes at jeg ikke kunne få Sony en til en ordenlig pris men derimod en rigtig god pris på LG C7 og det har jeg ikke fortrudt Oled rykker aldrig har jeg set så godt et billed.
Af KeWa
Tak for det uddybende svar. OLED synes som et godt valg, så jeg er gået igang med at måle op for hende... det viser sig så, at de ca 120cm i bredden for et a7/c7 er lige bred nok til fruens smag (og møbler)... og OLED findes som bekendt ikke i 50”.
Af janbau
Det var da træls ja så bliver udvalget mindre og lige pt. sværere at finde en god pris på kan der ikke laves om på møbel opsætningen.

Den nye Sony Bravia KD-49XF9005 er den nye 2018 model fra Sony den er et godt valg men prisen er lige pt. nok lidt høj, men den kan måske handles ned i pris nogle har nævnt priser på ca 9000 kr. for 55 tommer versionen. En pris den snart kommer ned i rundy omkring . Men 49 Tommer er en størrelse hvor der ikke er så meget salg .

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4515610 ... ign-Priser
Af KeWa
Hvis det ‘bare’ skal være et 50” tv (med Netflix-app) - altså ikke nyeste model - kan I så anbefale noget? Måske LG...