Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Du får nok ikke noget bedre til den pris.
@Brixen. Tak, det er heller ikke der jeg køber mine kabler.

@Gromit, Ja den er også spændende, men den har ikke DTS-X, eller ?
De 2 andre i den test du linker til koster pt. næsten det dobbelte af RX-V583, men de skriver også;
"The Yamaha RX-V583 is the relative disappointment."

@bbplayer. Tjaa.. jeg ved ikke helt, Den er kraftigere, Den har flere in/output, og Den er billigere !-)
Tak, det er nu den, der står først øverst på listen.

Ps. "Onkyo overtager Pioneers AV-division", det var i 2014, så det er sq nok en mere en storebror du har forslået end en egentlig konkurrent.

Generelt: Tak for informativ hjælp.
Jeg tror ikke der findes sådan et sted, men google rundt efter nogle anmeldelser.

For nyligt købte jeg den her:
https://hifi-freaks.dk/webshop//produkt ... -2998.html

Den er jeg ret imponeret over. Den har ikke mest watt, men til gengæld tror jeg marantz er noget mere realistiske i deres angivelser end mange af de andre.
Marantz NR1608 er angivet til 50W pr. kanal ved 20Hz - 20KHz (fuldt spektrum), 0,08%THD og 2 kanaler i drift.
Pioneer VSX-933 er opgivet til 135W ved 1KHz (en monoton tone), 1% THD og kun 1 kanal i drift.

Det vil med andre ord sige at Pioneers W angivelse dybest set ikke kan bruges til noget da det er et helt tænkt scenarie.

Marantz opgiver dog også NR1608 under samme forhold som Pionner, og der leverer den 90W. Så forskellen er ikke så stor som man kunne foranledes til at tro.

Husk også at for at have en hørbar forskel skal effekten fordobles. Dvs. at for at kunne spille hørbart højere end det Marantzen kan levere, skal du altså bruge 180W. Og "hørbar forskel" er når man kun lige skruer tilpas mere op til at man kan høre det blev en smule højere.
Hvis du ikke har meget store højttalere (hvor alle forstærkere i den prisklasse alligevel vil være for små) er er der ikke vundet noget i at tage 135 (tænkte) watt fremfor 90 (ligeledes tænkte) watt.

Når alt det er sagt, så vil jeg helt sikkert hellere anbefale dig Pioneer frem for Yamaha. Jeg har haft begge dele tidligere.
Huleboer skrev:Hvis man skal gå efter yamaha, bør man efter min mening gå efter deres RX-A Avantage serier som minimum.
Det er jo en helt anden pris og klasse og ikke det trådstarter spørger ind til.
Mit eget forslag er over prisen men et godt valg.

Onkyo TX-NR676E er et udmærket valg jeg har selv haft en Onkyo TX-NR656 og den overraskede mig faktisk meget ang den gode lyd og effekt især synes jeg om stereo lyden som faktisk imponerede mig. Jeg gik fra en Yamaha RX-V673 som ikke havde Atmos og DTS:X .
Tak for jeres gode råd og erfaringer, det er sq rart at få lidt hjælp når man er newbie på området.

Jeg har bestilt en Onkyo TX-NR676E, som forresten yder 100 watts 2 channels driven @ 0.08% THD into 8 Ohms, FTC.

Håber i også har tid og lyst, til at komme med input til mit næste emne :)
En ny center højtaler til max 2k ca.

Mvh. Peder.