Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels.

Er på udgik efter et ny TV. Gerne med følgende specifikationer:

OLED.
4k + HDR.
Så tyndt som muligt. Helst uden indbyggede højtalere.
Ingen soundbar.
Ekstern tilslutningsboks.

Når jeg søger på nettet ligner det en blanding imellem LG's W-serie og Samsungs Q-serie, hvor jeg får et æstetisk tyndt OLED tv og Samsungs (i mine øjne smarte) one-connect-box.
Resultatet skal være et TV der sidder klistret på væggen, hvor jeg kun skal have et signalkabel og 230V fremført.

Findes ovenstående, eller må jeg vente indtil nogen griber denne geniale idé?

På forhånd tak.
Der er kun LG W7/8 og så Samsung OneConnect løsning, Samsung er så bare ikke OLED som du kræver.

Så du skulle have været der sidste uge, så fik man W7 under 30.000, det er så ikke mere tilfældet og du skal op i 40.000 nu.

Kan du ikke lide navnet soundbar, så er det jo bare at slukke for lyden der, og bruge dit anlæg. Jeg mener ikke den blev kaldt soundbar i starten da W7 kom, da den jo forenede lyd og kontrolboks delen, og navnet vist ikke eksisterer for dette.
Senest rettet af bbplayer 27 jun 2018, 14:01, rettet i alt 1 gang.
Udfordringen ved et OLED-fjernsyn og en ekstern boks der indeholder teknikken og som alene skal fungere som tilslutningsboks er, at der så reelt er tale om et fjernsyn uden lyd/højtalere. Samsungs løsning er jo nem nok, idet skærmen stadig er så tyk at den stadig indeholder en del elektronik samt højtalere, hvorimod LGs W7/W8 bliver nødt til udsende lyd igennem soundbaren.

Ved ikke om det er muligt at lave en løsning som Sonys A1, hvor selve skærmen fungerer som højtaler, idet den bagvedliggende "kasse" jo også indeholder lyd/bas mm. Og tror det er svært at sælge et fjernsyn helt uden lyd, der så kræver soundbar/anlæg, til andet end primært entusiaster.
En del af det "wallpaper" OLED-panel, som LG bruger i W7 (og snart W8), består i at flytte TCON (skærmcontroller) ud af selve skærmen, fortalte LG sidste år da de præsenterede W7. Normalt sidder TCON i selve skærmmodulet.

På nuværende tidspunkt har kun LG Electronics tilgang af wallpaper OLED-panelet fra LG.Display, men der er vist koncepter frem af f.eks. Loewe, Toshiba og andre. Min mavefornemmelse siger mig, at andre producenter kan købe ind af wallpaper-panelet fra næste år - måske allerede til efteråret. Rygtet går, at Loewe præsenterer noget i denne stil på IFA 2018.

Så mere modulære løsninger må være indenfor rækkevidde. :)