Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Karizma
Hej alle

Jeg har købt et LG 55UK6300. Er ret glad for TV'et på nær et vigtigt punkt der gør mig rasende.
Jeg modtager kanaler via DVB-S2 tuner. Jeg har forsøgt gang på gang at sortere kanalerne via navn i stedet for nummer under kanalredigering (uanset om jeg laver favoritliste eller ej). Så snart jeg går ud af kanalredigering, så vender det altså tilbage til oprindelig indstilling med sorter efter nummer.
Ligeledes når jeg laver om på billede indstilling om fra eco til fx dynamisk eller standart, så vender det igen tilbage til den gamle indstilling. Så TV'et "husker" ikke mine valg.
Har haft sidste års model 65UJ634, og der var det intet problem med de nævnte ting.
Har kontaktet LG og Power, og de kan tilbyde en teknikker ud på adressen.
Hvis det skulle vise sig, at TV'et ikke fejler noget, skal jeg betale et gebyr, for et TV der er 1 uge gammelt.

Har i bud på, hvad problemet kan være?
Andre der har et LG TV fra 2018 (UK serien)?
På forhånd tak.
Brugeravatar
Af bbplayer
Det lyder som om du kører tv't i DEMO mode, altså butiks tilstand.

Alle Indstillinger -> Generelt -> Hjemme-/Butikstilstand -> "PRIVAT BRUG"

Lyder mærkeligt at du har problemet men prøv at skifte denne, evt. skifte den til butiks tilstand og tilbage.

Alternativt kan du jo nulstille tv ( Alle Indstillinger -> Generelt -> Nulstil til oprindelige indstillinger)
og håbe det løser det.
Af Karizma
bbplayer skrev:Det lyder som om du kører tv't i DEMO mode, altså butiks tilstand.

Alle Indstillinger -> Generelt -> Hjemme-/Butikstilstand -> "PRIVAT BRUG"

Lyder mærkeligt at du har problemet men prøv at skifte denne, evt. skifte den til butiks tilstand og tilbage.

Alternativt kan du jo nulstille tv ( Alle Indstillinger -> Generelt -> Nulstil til oprindelige indstillinger)
og håbe det løser det.
Hej

Tak for råd. Det er hermed prøvet, men uden held. Fortsat samme problem :s
Brugeravatar
Af bbplayer
Et gratis alternativ, prøv at gå ned i en forretning hvor samme model står til udstilling, prøv hvad du gør hjemme og se hvordan det går. Skærmene er nok i demo mode men de burde huske farve indstillinger i en periode indtil den nulstiller automatisk.

Så finder du ud af om du gør noget anderledes, og du nu skal spørge til den hjælp de nu kan give i forretningen?