Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PF
Jeg står og skal bruge et nye tv til kontoret. Pga. afstanden til tv samt plads, er jeg oppe i omkring 43".
Jeg har haft kigget på disse 3 modeller:
LG 43UJ701V
LG 43UK6400
Philips 43PUS6412

Jeg har dog svært ved at få øje på forskellen på dem, og jeg har indtil videre kun erfaring med Samsung tv.
Ved I noget om disse tv, eller vil I anbefale noget helt andet? Jeg gider næsten ikke at bruge over 4000 kr på det.
Jeg har ikke så meget erfaring med dem i brug, men UJ701 og Philips'en er 2017-modeller. UK6400 er 2018-model. De har alle tre IPS-paneler, så betragtningsvinklerne er brede, men sortniveau/kontrast lider lidt under valget af paneltype.

Skal der tv-signal på eller er det til streaming? De to LG kører webOS, som mangler DR og HBO apps. Philips kører Android TV, som ligeledes mangler en del danske apps, men til gengæld er der indbygget Chromecast, så video kan sendes over fra telefon/tablet/PC.
Af PF
Skal der tv-signal på eller er det til streaming?
Det bliver sat direkte til computeren via HDMI. Så det kommer til at være YouSee via browser, Netflix samt Plex.

43UJ701V samt 43PUS6412 står til 3997,-
43UK6400 står til 3333,-

Er der nogen forskel på 17 og 18 versionen, udover en sikkert bedre software?
Jeg tror egentlig, at panelet er det samme i de to LG. Vær opmærksom på, at LG bruger de såkaldte WRGB-pixels i sine IPS-paneler i de billigere modelserier. De kan ikke vise fuld 4K-opløsning på visse farvesammensætninger. Hvis skærmen skal bruges til PC-brug udover streaming, så vil det måske være et irritationsmoment ved f.eks. tekstfremvisning.

Det gør Philips'en muligvis også - jeg er ikke sikker.

Men ja, ellers software. webOS 3.5 i 2017-modellen og webOS 4.0 i 2018-modellen. Ikke at der er de store ændringer.
Af PF
Rasmus Larsen skrev:Jeg tror egentlig, at panelet er det samme i de to LG. Vær opmærksom på, at LG bruger de såkaldte WRGB-pixels i sine IPS-paneler i de billigere modelserier. De kan ikke vise fuld 4K-opløsning på visse farvesammensætninger. Hvis skærmen skal bruges til PC-brug udover streaming, så vil det måske være et irritationsmoment ved f.eks. tekstfremvisning.

Det gør Philips'en muligvis også - jeg er ikke sikker.

Men ja, ellers software. webOS 3.5 i 2017-modellen og webOS 4.0 i 2018-modellen. Ikke at der er de store ændringer.
Det bliver kun brugt til almindeligt tv brug.
Men det er fint nok tænker du? Eller skal jeg kigge på noget helt andet?