Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens :)
Jeg står i et dilemma.
Hvis Pris forskellen er underordnet, hvad ville i så vælge?

Baseret på:
brugervenlighed
Medie afspilning via usb

Jeg har en sonos soundbar, så lyden er underordnet.
Håber at i kan hjælpe mig :)
Senest rettet af kastan 27 jun 2018, 23:23, rettet i alt 1 gang.
Af Gromit
Helt klart SONY AF8 :)
Af Hanga
Gromit skrev:Helt klart SONY AF8 :)
Jeg ville også vælge Sony, men hvis trådstarter prioriterer brugervenlighed vil jeg sige LG. Lige på det punkt halter Android TV på Sony'en altså noget.
Af Gromit
kastan skrev:Kan du uddybe?
Primært "en my" og lille smule bedre billedkvalitet og bedre håndtering af bevægelser.

https://www.youtube.com/watch?v=c-JJKg1Q_Yk

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1523860783

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1525418321

Men som alt andet her i livet, så handler det om ens egne objektive holdninger i beslutningsprocessen ud fra præferencer; såsom tekniske egenskaber, fysiske design, brugergrænseflade, streaming app m.m.

PS.
Personligt, så venter jeg selv på, at SONY AF8 65" kommer lidt længere ned i pris, hvorefter jeg vil slå til - i det jeg simpelthen ikke bryder mig om det "skæve" SONY A1 design, som i øvrigt stort set leverer et lige så godt et billede som AF8.
Af kastan
Hmm. Altså billedkvalitet mæssigt er det jo marginaler der er forskel. Og siden jeg ikke har haft fornøjelsen af selv at eje et oled tv endnu, så arbejder jeg inelektronik branchen, og ser de tv dagligt. Men, jeg har brug for at vælge ud fra, at jeg har et Samsung tv nu, hvor brugervenlighed er ret høj. Alle medie filer jeg smider efter det, iso filer undtaget, så spiser den det, inklusivt undertekster, og er ret hurtigt i menuerne.
Så et hurtigt brugervenligt og flot tv til stuen :)
Af Gromit
Hvis du mener størst mulige mangfoldighed af fil-håndtering, så vil jeg anbefale en high-end stand-alone medieafspiller, som ikke kan forventes at en fladskærm kan gøre lige så godt.

Så det er bare med, at komme ud i butikkerne med en USB i lommen, og teste de to nævnte fladskærme af, samt teste de "superkloge" sælgere. :D

Have fun with it. :)
Sony er som udgangspunkt helt håbløs, til at afspille mediefiler via USB . Og det er ikke mht at håndtere formater - men brugervenligheden når man navigerer rundt . Her er LG lysår bedre . Har selv Sony A1 nu, men havde i kort tid et LG E7 som blev returneret pga defekt . Problemet kan løses med perifært udstyr som feks AppleTV/infuse . Men ud af boxen er LG som sagt klart bedst . .
LG opdater ikke web os skal man have i mente. Hvis det blev det ville LG’en være reference tv her på sitet.. Så det skal man gøre op hvor meget man tillægger det.. Billedmæssigt er de ret ens, LG’en er nu på højde med Sony til billedhådtering som jeg læser det. FP mener Sony måske har en lille fordel, men at det nok ikke kan ses.

Men ellers ligger der to gode anmeldelser som du nok allerede har læst.