Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hugosarang
Jeg har tilsluttet mit Apple tv til en heos BY denon bar som kører 4k. Men mit LG oled viser kun 2160p og ikke 3240p. Burde den ikke vise det, hvis man kører dolby version på Apple tv?

Forresten kan ens kabler have noget at sige med 4k. Jeg bruger pt et 2.0 hdmi High Speed.

Udover det har jeg før tilsluttet Apple tv via en splitter som skulle kunne trække 4k, beskriver av cables, men den trækker kun 1080 p hmm, hvad kan være årsagen?
Brugeravatar
Af bbplayer
hugosarang skrev:Jo jo det er rigtigt men problemet er min splitter, kan man få en 4k splitter.
Hvad vil du med sådan en, hvis du fortsætter med at bruge en dårlig projektor som IKKE kører 4K.

Du skal nok starte med at skifte den projektor, så kan du bagefter glæde dig over dine eksisterende splittere virker forrygende godt, når begge enheder er 4K, og du sparer altså penge og søgning efter noget du allerede har.

Jeg lægger mærke til , at det er 3. gang du spørger?? Hvorfor tror du ikke folk?

En tillægs forklaring.
Din ATV kan kun sende et signal ud til 1 tv, når du vælge at splitte signalet, så har du jo behov for 2 signaler, altså et 2160p og et 1080p, det får du ikke ved splitte signalet. Det kræver en forstærker/hifi som har 2 udgange, og som kan levere 1080p og 2160p samtidig, så måske skal du checke om din kan det, eller købe ny hifi receiver som kan, der er mange nye som har 2 HDMI udgange til formålet du nævner.
Så forvent ikke en hdmi splitter giver dig et 1080p og et 2160p signal, det er 1080p signal som er fælles for de 2 modtagere, altså TV og receiver (projektor formoder jeg). Det er ikke receiver som sætter grænsen det er den enhed du har på hdmi output på dit anlæg som fortæller den ikke kan klare mere.