Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har kig på et Panasonic 42Px70EA da det lyder som et godt køb til pengene, men vi har kun en alm. antene på loftet, så mit ? er om der vil være en forskel på det billed man vil få på henholdsvis lcd og plasma(forudsat de har DVBT)?

2. Hvordan vil et billed se ud fra en Xbox360 eller PS3 på PX70éren i forhold til LCD?

3. Nogen som ved hvad EA stå for har både set uden bogstav, E og EA

4. har set en test hvor rammen er blank og har set 37PX70EA, den er rimelig mat i rammen?

5. evt. alternativer til denne skærm..
Af KarstenKK
2.

Da den har en lavere opløsning, end et Full-HD tv, vil det nok se knap så godt ud med spil.
Af roadrage
KarstenKK skrev:2.

Da den har en lavere opløsning, end et Full-HD tv, vil det nok se knap så godt ud med spil.
Ikke helt sandt... du kan ikke se forskel på om det er i fuld-HD, men hvis du primært skal se alm. tv er det det helt rigtige valg. Plasma er bedst til alm. TV og der er DVB-T tuner i Pana'en. EA er vist en landekode så man kan se hvilke sprog menuerne er i. OG TV'et er mat i rammen. Der er ike rigtigt nogen alternativer synes jeg. Plasma giver de bedste farver, hurtigste opdatering og det mest naturlige billede.
XBOX360 står supernice!
Af khougaard
Super tak for hjælpen tror jeg tager sådan en fætter :)

Vi har to sofaér som står væk fra tvét og det tætteste man sidder er 2 meter fra og længeste er 3.30 er en 42" så for stor, er 37" et bedre valg, når man skal se fjernsyn?
Af tosa
roadrage skrev:
Ikke helt sandt... du kan ikke se forskel på om det er i fuld-HD, men hvis du primært skal se alm. tv er det det helt rigtige valg. Plasma er bedst til alm. TV og der er DVB-T tuner i Pana'en. EA er vist en landekode så man kan se hvilke sprog menuerne er i. OG TV'et er mat i rammen. Der er ike rigtigt nogen alternativer synes jeg. Plasma giver de bedste farver, hurtigste opdatering og det mest naturlige billede.
XBOX360 står supernice!
Jeg er stort set enig, men rammen er da sort pianolak, som da ikke er ret mat.
Men super TV, og ja XBOX 360 står fedt på det.

EA er de nyeste modeller, men det er ret uklart om der er nogle væsentlige forskelle mellem dem og E (eller F) modellerne.

Mht. størrelse er det jo en lidt subjektiv ting. Men den ser stor ud i starten, og man har vænnet sig til størrelsen efter 1-2 uger, hvorefter den ikke ser så stor ud mere. Og da prisforskellen mellem 37" og 42" på PX70 er så lille pt. (den er under 1000 kr. de fleste steder på nettet) mener jeg godt du kan tage 42" modellen.
Af KarstenKK
Okay, det er da mystisk. De gange jeg har spillet PS3 på et TV, var det ret pixelleret i 720p.
Af roadrage
XBOX'en står kniv skarpt...og hvis din PS3'er ikke gøre det vil jeg formode at der muligvis er en indstillingsfejl. For tv'et kan tage et native 1080p signal ind og bruge det(downscaler til 1080i) selvom opløsningen på tv'et "kun" er 768p