Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Har for nyligt købt et Sony KD65-XE9305 som er et fantastisk fjernsyn.

Når jeg bruger tvét indbyggede apps virker HDR og Dolby Vision som det skal og tvét skifter selv profil.

Når jeg afspiller noget fra min Shield er der intet der skifter profil til HDR.

Har ændret HDMI indstillinger på fjernsynet.

Kan det være HDMI kablet der er problemet?
Har du husket at aktivere "HDMI Forbedret" på den HDMI-port, som Nvidia Shield er tilsluttet? Det skal gøres på tv'et for at kunne genkende HDR via HDMI. Ikke særlig brugervenligt, men desværre nødvendigt på mange tv.

Husk også, at app'en på Shield skal understøtte HDR. Det gør f.eks. Netflix. YouTube app'en gør ikke (selvom YouTube tilbyder HDR).
Det er netflix jeg tester med og HDMI Forbedret skulle være ændret, jeg kan, ud fra hvad jeg kan finde kun ændre den for HDMI 2+ 3 på samme tid.

Men prøver da lige igen når jeg kommer hjem.

Har også Amazon prime som jeg kan prøve, har lige oprettet mig
Rasmus Larsen skrev:Hmm, har ikke umiddelbart et godt bud. Det lyder usandsynligt at det er kablet, synes jeg.

Ift. fejlsøgning, får du ser 4K igennem fra Netflix? Altså viser den 4K-logoet eller HD-logoet i Netflix's brugerflade? Jeg tænker om det kan være et HDCP-handshake problem.
Ja, 4K logo og HDR logo vises i Netflix på Shield.

Når jeg bruger TV vises Dolby Vision og det skifter profil, det samme med Amazon Prime, hvor TV skifter til HDR.

Havde ikke tid til at prøve et andet kabel i går, så prøver i dag, når jeg kommer hjem, bare for at udelukke det.
Nå, prøvede at skifte kabel, HDR virkede med det samme.. Fedt..

Kablet er dog for kort til at kunne sidde permanent, så satte det gamle i igen og FEDT.. HDR virker stadig.. Ved dog ikke hvad, hvordan eller hvorfor, men det virker..